کد خبر: 42628 A

سازه‌ای جالب برای بازدید از انبار جهانی بذرها/ عکس

سازه‌ای جالب برای بازدید از انبار جهانی بذرها/ عکس

تا پیش از این امکان بازدید از انبار جهانی بذرها برای هیچ کسی مقدور نبوده است.

ایران آرت: گروه معماری Snøhetta به تازگی مرکز بازدیدی را برای دو آرشیو جهانی طراحی کرده‌اند تا علاقه مندان بتوانند به شکل دیجیتالی نگاهی به Svalbard Global Seed Vault ، بزرگترین بانک نگهداری بذر جهان که در مجمع الجزایر Svalbard قطب شمال قرار دارد داشته باشند.

این بانک و انبار نگهداری بذر و ژن که زیر نظر مرکز جهانی تحقیقات کشاورزی کار می کند بذر تمامی گیاهان و ژن های آن ها را برای سناریوهای مرتبط با Doomsday به شکلی کاملا امن نگه می دارد و به همین دلایل امنیتی تابحال امکان بازدید از این مرکز برای مردم وجود نداشته است.

به علاوه امکان بازدید از Arctic World Archive ، آرشیو دیجیتالی تاریخ و فرهنگ بشریت که آن نیز در در قطب شمال واقع شده است را فراهم می کند.

به گزارش زما، Julie Aars معمار ارشد مجموعه Snøhetta در مورد این پروژه گفته است: تا به امروز، امکان بازدید از انبار جهانی بذرها برای هیچ کسی مقدور نبوده است. توریست های بسیاری هر ساله تلاش می کنند که بازدیدی از این سازه منحصر به فرد و داخل آن داشته باشند که همیشه نا امید می شدند.

حال ما توانستیم این دغدغه را با رعایت نکات امنیتی به گونه پاسخ دهیم که افراد بتواند بازدید کاملی از داخل Vault داشته باشند بدون آنکه واقعا وارد آن شوند.

1

3

4

5

6

 

معماری طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین