کد خبر: 42594 A

معماری عجیب قلعه خون آشام‌ها در رمانی/داستان‌های پشت پرده موزه معروف

معماری عجیب قلعه خون آشام‌ها در رمانی/داستان‌های پشت پرده موزه معروف

یکی از قلعه‌های تاریخی رومانی از نظر برخی از افراد، پایتخت خون‌آشام‌ها است.

ایران آرت، یکی از قلعه‌های تاریخی کشور رومانی در خارج از این کشور با نام قلعه دراکولا شناخته می شود البته به نظر می‌رسد که این قلعه ارتباطی به دراکولا ندارد، اما در میان مردم با نام پایتخت خون‌آشام‌ها شناخته می‌شود.

 ولاد سوم دراکولا که الهام‌بخش شخصیت تیتراژ برام استوکر در رمان دراکولا به حساب می‌آید، از سال ۱۴۴۸ تا ۱۴۷۶ حاکم والاشیا بود. او به ارتکاب اعمال وحشیانه معروف است. او فرزند دوم ولاد دراکول بود. ولاد دراکول جوانی را در دربار سیگسموند لوکزامبورگ گذراند و به او اجازه داده شد که در نزدیکی ترانسیلوانیا مستقر شود.

قلعه خون آشام ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران، قلعه‌ای که ما درباره آن می‌نویسیم هم‌اکنون موزه‌ای است که به نمایش هنر و مبلمان جمع آوری شده توسط ملکه ماری اختصاص داده شده است و گردشگران می‌توانند آن را به یک راهنما ببینند.

قلعه خون آشام ها

در اینجا بهتر است کمی بیشتر با ملکه ماری آشنا شویم. ملکه ماری که با نام ماری ادینبورگ شناخته می‌شود، آخرین ملکه رومانی به عنوان همسر پادشاه فردیناند اول بود.

شاید شما هم بخواهید مانند من بیش از پیش با تاریخچه قلعه دراکولا آشنا شوید. قلعه دیتریشتاین در سال ۱۲۱۲ در ورودی گذرگاه کوهی بنا شد. این قلعه در سال ۱۲۴۲ به دست مغولان ویران شد. اولین ذکر مستند قلعه bran دستوری است که توسط لوئیز اول مجارستان در ۱۹ نوامبر سال ۱۳۷۷ صادر شد و به ساکسون‌های کرونشتات این امتیاز را می‌دهد که قلعه سنگی را با هزینه و نیروی کار خود بسازند. شهرک بران نیز در کنار محل ساخت آن توسعه یافت.

قلعه خون آشام ها

قلعه bran در سال‌های ۱۴۳۸ تا ۱۴۴۲ به دفاع در برابر امپراتوری عثمانی کمک کرد و بعد‌ها در گذر کوه بین ترانسیلوانیا و والاچیا به یک پاسگاه گمرک تبدیل شد. اگرچه بسیاری از قلعه‌های آن زمان متعلق به اعضای نجیب است، اما مشخص شده که قلعه بران تقریبا فقط برای استحکام و حمایت از استعمارگران آلمانی در ترانسیلوانیا ساخته شده است.

قلعه بران در برخی از مقاطع متعلق به پادشاهان مجارستان بود، اما به دلیل ناموفق بودن پادشاه ولادیسلاس دوم در بازپرداخت وام، شهر براوف در سال ۱۵۳۳ دوباره مالک قلعه بران شد.

قلعه خون آشام ها

با پیمان سال ۱۹۲۰ تریانون، مجارستان ترانسیلوانیا را از دست داد و قلعه "بران" تبدیل به یک اقامتگاه سلطنتی در پادشاهی رومانی شد و با توجه به آنکه علاقه‌ای به تأمین مالی آن دیده نمی‌شد، با گذر زمان آسیب دید. سپس در مرکز توجه ملکه ماری قرار گرفت و دستور بازسازی گسترده‌اش صادر شد.

قلعه "بران" بعد‌ها یعنی در سال ۱۹۴۸ با اخراج خانواده سلطنتی توسط رژیم کمونیستی توقیف شد. در سال ۲۰۰۵ با تصویب یک قانون در دولت رومانی، مالکیت قلعه به دومینیک فون هابسبورگ، پسر و وارث شاهزاده ایلیانو (دختر ملکه ماری) داده شد.

[پایتخت خون‌آشام‌ها کجاست؟]

هابسبورگ‌ها در ۱ ژوئن ۲۰۰۹ قلعه مرمت شده را به عنوان اولین موزه خصوصی در رومانی باز کردند.

 

رمانی قلعه خون آشام‌ها پایتخت خون آشام ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین