کد خبر: 42450 A

ماجرای کشف مدل‌‌ از مهدهای کودک

ماجرای کشف مدل‌‌ از مهدهای کودک

همین چند روز پیش بود که خبری با عنوان "معرفی کودکان مهدکودک به مراکز مدلینگ ممنوع شد" به‌سرعت در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و توجه بسیاری از جمله والدین را به خود جلب کرد.

ایران آرت: خیلی‌ها از قرار گرفتن کودکان در فضای مدلینگ با عنوان کودک‌آزاری یاد می‌کنند و بر این باورند که فعالیت در این عرصه برای کودکان آزاردهنده و ناخوشایند است. البته که با انتشار تصاویر کودکان مدل در سطح وسیع ممکن است خطراتی آن‌ها و خانواده‌هایشان را تهدید کند

به گزارش هنرآنلاین، بسیاری از روان‌شناسان کودک معتقدند  کودکانی که وارد عرصه مدلینگ می‌شوند برای تأیید به دنیای بیرون وابسته هستند و به‌مرور این احساس نیاز مستمر در آنان بیدار می‌شود تا خود را به‌عنوان یک فرد فوق‌العاده و بی‌نظیر و خاص به دنیای بیرون معرفی کنند.

مدل‌بودن یک تلاش ناخودآگاه برای گرفتن آن احساس عالی و خاص بودن به شمار می‌رود. آنان به‌تدریج دچار حس خودبرتربینی و اعتمادبه‌نفس کاذب می‌شوند. علاوه بر این آرایش و گریم‌های سنگین بلندمدت می‌تواند بر سلامت پوست آن‌ها تأثیرگذار باشد و اختصاص وقت زیاد به مدلینگ می‌تواند در تحصیل آن‌ها نیز تأثیر منفی داشته باشد. کودکانی که به‌طور حرفه‌ای وارد عرصه مدلینگ می‌شوند، بچگی نمی‌کنند و دوران طلایی یادگیری آنان صرف نمایش چهره و لباس می‌شود.

با این همه این موضوع در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از خانواده‌های ایرانی قرارگرفته و آن‌ها به‌ویژه از دریچه فرصت‌هایی همچون مهدهای کودک تلاش می‌کنند تا فرزندان خود را وارد دنیای بی‌انتهای مدلینگ کنند.

اما همین چند روز پیش بود که خبری با عنوان "معرفی کودکان مهدکودک به مراکز مدلینگ ممنوع شد" به‌سرعت در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

بر اساس این خبر، حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با برنامه‌ای تلویزیونی و در پاسخ به برخی اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر استفاده ابزاری از کودکان زیبارو در مهدهای کودک و معرفی آنان به مراکز مدلینگ توسط مدیران مهدها، گفت: تاکنون گزارشی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم اما برای تأکید بیشتر بر مواضع و سیاست‌های بهزیستی در خصوص کودکان، همین امروز بخشنامه‌ای در خصوص غیرقانونی بودن این کار تدوین و به‌تمامی مهدهای کودک استان تهران ابلاغ شد.

او در خصوص شیوه‌های نظارت سازمان بهزیستی بر عملکرد مهدهای کودک، گفت: اکیپ‌های مشخصی از کارشناسان و همکاران ما در بهزیستی مراکز استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور، در تمام طول سال و به‌خصوص در سه‌ماهه اول سال تحصیلی(که کودکان بیشتری در مهدهای کودک حضور دارند) بازدید و بازرسی از تمامی مهدهای را انجام و گزارش می‌دهند.

بر اساس این خبر، سرویس پیام کوتاه به شماره۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ برای اعلام انتقاد، پیشنهاد، اعتراض و هرگونه گزارش در اختیار هم‌وطنان عزیز تهرانی قرار دارد که همکاران ما در ستاد بهزیستی کشور این پیام‌ها را دریافت می‌کنند و ظرف مدت ۲۴تا ۴۸ساعت بازخورد و اقدام لازم را انجام می‌دهند.

مسعودی فرید همچنین از سایر هم‌وطنان در سراسر کشور خواسته است تا با تماس با مراجعه به بهزیستی استان و یا شهرستان خود، تخلفات، گزارش‌ها، انتقادات، پیشنهادها و... در خصوص مهدهای کودک را به گوش مسئولین امر برسانند.

 

مدل مانکن فشن مدل کودک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین