کد خبر: 42423 A

خانه نویسنده مشهور به موزه تبدیل می‌شود

خانه نویسنده مشهور به موزه تبدیل می‌شود

استاد ژانر وحشت با تایید شواری شهر بنگور قصد دارد خانه‌ای که محل خلق بسیاری از آثارش بوده را به موزه تبدیل کند.

ایران آرت: عمارت معروف قرمز استیون کینگ به زودی تبدیل به مکان بازدیدی برای تعدادی از بزرگ‌ترین هواداران او خواهد شد.

به تازگی شورای شهر بنگور درخواست این نویسنده افسانه‌ای ژانر وحشت برای تبدیل کردن خانه‌اش به یک نهاد غیرانتفاعی را تایید کرد.

به گزارش مهر، کینگ ۷۲ ساله و همسرش تابیتا ۷۰ ساله این درخواست را ثبت کرده بودند تا بتوانند ملک خود در شهر بنگور واقع در مِین را تبدیل به موزه‌ای کنند که میزبان آرشیوی از آثار او بشود. این آثار که در حال حاضر در دانشگاه مِین نگهداری می‌شود به این موزه منتقل خواهد شد. این خانه همچنین قرار است در آینده به جایگاهی برای کار و استراحت پنج نویسنده در هر زمان باشد.

نویسندگان انتخاب شده در یکی از خانه‌های مهمان کنار این عمارت زندگی می‌کنند که کینگ در سال ۲۰۰۴ خریداری کرد. مردم هم می‌توانند برای دیدن محتوای دست‌نوشته‌های موجود در آرشیوها، به این مکان مراجعه کنند.

بن اسپراگ رییس شورای شهر بنگور گفت: «خانواده کینگ طی سال‌ها رفتاری فوق‌العاده با شهر بنگور داشته و میلیون‌ها دلار به اهداف مختلف در جامعه محلی کمک کرده است. حفظ کردن میراث او در بنگور برای جامعه محلی بسیار مهم است.»

این عمارت بزرگ با فنس آهنی بزرگ خود که روی آن خفاش، عنکبوت و موجودات بالدار مختلفی طراحی شده طی سال‌ها تبدیل به یکی از پاتوق‌های هواداران کینگ شده است و بسیاری از آن‌ها اغلب به این عمارت مرموز می‌آیند تا عکسی کنار آن بگیرند.

کینگ در یکی از مقاله‌های خود در سال ۱۹۸۳ توضیح داده بود که ایده نوشتن رمان معروف «آن» نخستین بار زمانی در ذهنش شکل گرفت که به این خانه نقل مکان کرد. او نوشته بود: «کتابی بسیار طولانی در ذهن داشتم، کتابی که امیدوار بودم بتواند به افسانه‌ها و رویاها و داستان‌هایی بپردازد که تبدیل به بخشی از زندگی روزمره یک شهر کوچک آمریکایی شده‌اند.»

داستان این کتاب در شهری خیالی به نام دِری واقع در مِین اتفاق می‌افتد که در بسیاری از دیگر کتاب‌های کینگ هم حضور دارد و منبع الهام اصلی آن شهر بنگور است.

کینگ و همسرش تصمیم دارند دیگر در این عمارت زندگی نکنند و به جای آن در خانه دوم‌شان در فلوریدا بمانند که حریم خصوصی بیشتری دارد.

 

ژانر وحشت نویسنده استیون کینگ نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین