کد خبر: 42404 A

حراج پرتره "موتزارت"/ تخمین فروش بالای یک میلیون یورو

حراج پرتره "موتزارت"/ تخمین فروش بالای یک میلیون یورو

پرتره نادری از "موتزارت" در حراج کریستیز پاریس به فروش گذاشته می‌شود.

ایران آرت، پرتره نادری از  "موتزارت" ـ موسیقیدان نامدار اتریشی ـ در شعبه پاریس حراجی کریستیز با قیمت تخمینی ۸۰۰ هزار الی ۱.۲ میلیون یورو به فروش گذاشته می‌شود.

 این تابلو نقاشی که در بیست و هفتم نوامبر در حراجی کریستیز به مزایده گذاشته می‌شود، یکی از چهار پرتره‌ای است که در تمام طول دوران زندگی این موسیقی‌دان از او کشیده شده است و بخشی از یک مجموعه هنری خصوصی محسوب می‌شود. این پرتره در سال ۱۷۷۰ توسط "Giambettino Cignaroli" نقاش ایتالیایی خلق شده است.

به گزارش ایسنا، مدیر دپارتمان آثار هنری قدیمی شعبه پاریس حراجی کریستیز بیان کرد: "این یکی از نادرترین نقاشی‌های تاریخ جهان محسوب می‌شود."

این تابلو نقاشی رنگ روغن، "موتزارت" ۱۳ ساله را در حالی که کلاه‌گیس سفیدی به سر دارد و کت قرمزی به تن دارد و چنگ می‌نوازد، به تصویر می‌کشد.

در زمانی که این تابلو نقاشی از موتزارت کشیده شد،‌ این موسیقیدان اتریشی برای ادامه دادن مراحل یادگیری موسیقی به ایتالیا سفر و در سراسر این کشور کنسرت برگزار می‌کرد.

این تابلو نقاشی به سفارش یک ژنرال ونیزی پس از آن که "موتزارت" کنسرتی را  در  شهر "ورونا" اجرا کرد،‌ خلق شد؛ چرا که این ژنرال به شدت تحت تاثیر استعداد "موتزارت" قرار گرفته بود.

حراجی ساتبیز نیز اخیرا از به فروش گذاشتن صفحه‌ی دست‌نویسی از نت‌های یک قطعه دو دقیقه‌ای که توسط "موتزارت" نوشته شده بود، خبر داد.

"موتزارت" در سال ۱۷۵۶ در شهر "زالتسبورگ" واقع در اتریش متولد شد و در سال ۱۷۹۱ در سن ۳۵ سالگی درگذشت.

 

حراج کریستیز موتزارت پاریس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین