کد خبر: 42086 A

دیدار با هوشنگ آزادی‌ور در بزرگراه نیایش + جدول نمایش فیلم مستند «چهارخواب برای پنج آواز» در جشنواره فیلم کوتاه تهران

دیدار با هوشنگ آزادی‌ور در بزرگراه نیایش + جدول نمایش فیلم مستند «چهارخواب برای پنج آواز» در جشنواره فیلم کوتاه تهران

فیلم مستندی درباره هوشنگ آزادی‌ور که به بخش کتاب و سینمای سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافته، طی دو روز نمایش داده می‌شود.

ایران‌آرت: با اعلام جدول نمایش فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، زمان سئانس‌های اکران فیلم مستند «چهار خواب برای پنج آواز» مشخص شد.

به گزارش ایران‌آرت، فیلم مستند «چهار خواب برای پنج آواز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا سردشتی که به بخش کتاب و سینمای سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافته، در نمایش نخست، شنبه هجدهم آبان در اولین روز برگزاری جشنواره، و در نمایش دوم، روز چهارشنبه بیست‌ودوم آبان روی پرده خواهد رفت.

photo_۲۰۱۹-۱۱-۰۵_۱۵-۲۰-۰۹

این فیلم مستند که به روایتِ «شعرِ دیگر» و هوشنگ آزادی‌ور، به عنوان یکی از مهم‌ترین شاعران این نحله شعری پرداخته، در اولین اکران، شنبه هجدهم آبان ساعت 18.30 تا 20  در سالن شماره 4 پردیس سینمایی ملت و در باکسِ فیلم کوتاه کتاب و سینما و در دومین اکران، روز چهارشنبه بیست‌ودوم آبان، ساعت 14.30 تا 16  در سالن 4 این پردیس سینمایی در باکسِ فیلم کوتاه کتاب و سینما به نمایش درخواهد آمد.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، از هجدهم تا بیست‌وچهارم آبان در پردیس سینمایی ملت در خیابان ولیعصر، بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه‌روی بزرگراه کردستان برگزار می‌شود.

این فیلم، پیش از این، پانزدهم اردیبهشت امسال، همزمان با نخستین سال‌روز درگذشت هوشنگ آزادی‌ور، در خانه هنرمندان روی پرده رفته بود. علیرضا سردشتی، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم به ایسنا گفته بود: «شهریورماه ۱۳۹۵ با گروه‌مان طی چند روز از زنده‌یاد هوشنگ آزادی‌ور فیلم گرفتیم. در این فیلم، به وجه شاعری هوشنگ آزادی‌ور پرداخته شده است».

بنا بر این گزارش، فیلم در چهار اپیزود، و بر اساس خوابی که کارگردان دیده، هم به «شعر دیگر» و اعضای حلقه آن می‌پردازد، هم به کودکی و جوانی شاعر و هم به کتاب شعر او یعنی «پنج آواز برای ذوالجناح»؛ کتابی که آزادی‌ور آن را در سال ۱۳۵۰ منتشر کرد و چند سال پیش با افزودن شعرهایی تازه تجدید چاپ شد. نام مستند سردشتی نیز اشاره‌ای است به نام همین کتاب. 

علیرضا سردشتی، تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم است و صابر محمدی در طی فیلم با شاعر گفت‌وگو کرده است. دیگر عوامل تولید این فیلم عبارت‌اند از: هادی جلدی (تدوین)، زهرا معظمی گودرزی (تولید)، احسان یزدانی (تصویر)، مهشید جوادی (طراحی صحنه)، امیر مفتاحی (صدا)، هانیه کازرونی (موسیقی)، مهدی سروش (میکس و مستر)، استودیو سروش (ضبط)، نگار حسینخانی و امیر مفتاحی (عکس)، محسن جلدی و هادی جلدی (تصحیح رنگ و نور) و سامان محمدی (طراحی سه‌بعدی جلد کتاب‌ها). پخش بین‌المللی فیلم را نیز Cineport (دریچه‌ی سینما) بر عهده دارد.

هوشنگ آزادی‌ور، شاعر، مترجم، پژوهشگر و نظریه‌پرداز تئاتر، ۲۳ اسفندماه ۱۳۲۱ در تهران به دنیا آمد و ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ در همین شهر درگذشت. ترجمه «تاریخ تئاتر جهان» و «تاریخ جامع سینمای جهان»، ترجمه نمایشنامه‌هایی از خوزه تریانا، شکسپیر، نیکوس کازانتزاکیس و چند کتاب تألیف و ترجمه دیگر درباره هنر تئاتر از آثار اوست. او در طول چهار دهه فعالیت سینمایی، ۱۷ فیلم مستند و یک اثر داستانی ساخت که تعدادی از آن‌ها از برنامه گنجینه شبکه چهارم سیما پخش شده است.

photo_۲۰۱۹-۱۱-۰۹_۰۰-۰۲-۵۴

گفتنی است برای خرید بلیت دو اکران فیلم «چهار خواب برای پنج آواز» در قالب سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، به سایت سینماتیکت مراجعه و روی باکسِ جشنواره فیلم کوتاه تهران کلیک کنید، سپس به قسمت خرید بلیت بروید و بلیت‌های این دو اکران را تهیه کنید.

لینک خرید بلیت سئانس اول در روز شنبه:

https://cinematicket.org/Order/UserInfo/?cid=721&sid=113440

و لینک خرید بلیت سئانس روز چهارشنبه:

https://cinematicket.org/Order/UserInfo/?cid=721&sid=113454

 

 

هوشنگ آزادی ور شعر دیگر صابر محمدی علیرضا سردشتی فیلم چهار خواب برای پنج آواز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین