کد خبر: 42067 A

ساخت موزه مشترک پابلو پیکاسو و آلبرتو جاکومتی

ساخت موزه مشترک پابلو پیکاسو و آلبرتو جاکومتی

موزه مشترک دو تن از بزرگترین هنرمندان قرن بیستم در سال ۲۰۲۰ در چین ساخته خواهد شد.

ایران آرت: آلبرتو جاکومتی، مجسمه‌ساز مشهور و پابلو پیکاسو، هنرمند اسپانیایی برجسته که به عنوان دو نفر از مهم‌ترین هنرمندان اروپا شناخته می‌شوند از سال ۲۰۲۰ موزه‌ای مشترک در پکن خواهند داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت نت نیوز، موزه ملی پیکاسو در پاریس و بنیاد "جاکومتی" با همکاری یکدیگر مدیریت موسسه جدید این هنرمندان را دست کم برای پنج سال اول یعنی از ژوئن ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۵ برعهده خواهند داشت. پس از این مدت اداره این موزه به دست مقامات چینی انجام خواهد شد. قرار است این موسسه هر ساله چهار نمایشگاه را برگزار کند.

مسوولان ساخت این موزه جدید در بیانه‌ای اعلام کردند: "پروژه ساخت این موزه فرصتی استثنایی برای نمایش آثار دو تن از بزرگ‌ترین هنرمندان قرن بیستم برای مردم چین است."

چین پس از بریتانیا و ایالات متحده سومین بازار بزرگ جهان در عرصه هنر محسوب می‌شود و پس از برگزاری نمایشگاهی از آثار "پیکاسو"‌ در مرکز هنر معاصر در طول تابستان گذشته که با استقبال بسیار زیاد مردم چین همراه بود، میزان علاقه‌مندی مردم این  کشور به "‌پیکاسو"‌ مشخص شد.

نمایشگاه این هنرمند در مرکز هنر معاصر نزدیک به حدود ۳۰۰ هزار نفر را به محل نمایشگاه کشاند و این نمایشگاه را به پربازدیدترین نمایشگاه برگزار شده در تاریخ ۱۲ ساله مرکز هنرهای معاصر تبدیل کرد.

 

پابلو پیکاسو آلبرتو جاکومتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین