کد خبر: 42040 A

ملکه بریتانیا پوشش خز را ممنوع کرد

ملکه بریتانیا پوشش خز را ممنوع کرد

پس از آنکه برندهای گوچی و پرادا تولید لباس‌‎های تولید شده از پوست جانوران را متوقف کردند، ملکه بریتانیا نیز چنین لباس‌هایی را نمی‌پوشد

ایران آرت: ملکه بریتانیا دیگر از لباس‌های تولید شده از پوست جانوران استفاده نمی‌کند. این خبر در کتابی که توسط مشاور مد ملکه الیزابت دوم نوشته شده است، منتشر شد. آنجلا کلی در کتاب خاطراتش به نام "روی دیگر سکه" از بسیاری از عادات ملکه که تا امروز بر همه پنهان بود، پرده برداشته است.

این کتاب با تأیید ملکه الیزابت نوشته و منتشر شده است. او در بخشی از کتاب نوشته است: "از سال ۲۰۱۹ به بعد، هرگاه قرار باشد والاحضرت در مراسمی در هوای سرد شرکت کنند، از پوست غیرواقعی برای گرم شدن استفاده خواهند کرد."

سخنگوی کاخ باکینگهام این ادعا را تأیید کرده و گفته است از این پس هر لباسی که برای ملکه طراحی می شود از پوست مصنوعی خواهد بود. البته این به معنای آن نیست که ملکه لباس‌‌های پوستی که قبلا داشته است را دور خواهد انداخت و او همچنان از لباس‌هایی که دارد، استفاده خواهد کرد.

این تصمیم با حمایت فعالان حقوق حیوانات روبرو شد. کلیر بس، مدیر اجرایی بخش بین الملل "انجمن بین‌المللی رفتار انسانی" (به انگلیسی: Humane Society International) که از حقوق حیوانات حمایت می کند این تصمیم را بازتابی از جامعه کنونی بریتانیا، که اکثریت اعضای آن از این رفتار بی‌‌رحمانه برای استفاده از پوست حیوانات بیزار است، توصیف کرده است.

مارک‌های بزرگی چون گوچی و پرادا نیز مدتی است به استفاده از پوست حیوانات در طرح های خود پایان داده‌اند.

اما حالا دغدغه‌ای تازه برای فعالان زیست محیطی ایجاد شده است و آن آسیبی است که پارچه ها و مواد صنعتی به محیط زیست وارد می‌کنند.

 

گوچی پرادا ملکه الیزابت ملکه بریتانیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین