کد خبر: 41995 A

تجربه بازیگر "هیولا" از همکاری با مهران مدیری/ فرزین محدث از فیلم توقیفی‌اش گفت

تجربه بازیگر "هیولا" از همکاری با مهران مدیری/ فرزین محدث از فیلم توقیفی‌اش گفت

فرزین محدث در مصاحبه‌ای از تجربه همکاری با مهران مدیری تا ماجرای توقیف "شاعر زباله‌ها" گفت.

ایران آرت، فرزین محدث، از تجربیات خود در عرصه بازیگری و همکاری‌اش با مهران مدیری به برنا گفت که در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید.

"شاعر زباله‌ها" فیلم درخشانی بود اما این بازخورد را در سینما ندیدیم چرا؟

این فیلم توقیف شد. در اواخر دوره سیدمحمد خاتمی ساخته شد و بعد توقیف شد و سال ۹۰ بدون تبلیغات اکران شد. آن زمان دوره‌ای بود که تصمیم گرفتند فیلم‌های توقیفی را اکران کنند، در اسفند ۹۰ سینما عصر جدید این فیلم را نمایش داد و حتی فکر می‌کنم در تلویزیون به تعداد محدودی تبلیغ شد.

من هنوزم از آن فیلم بعنوان بهترین کارم یاد می‌کنم چراکه گروه سازنده آن فیلم بسیار درخشان بودند و بازیگردان آن کار پرویز پرستویی بود و ۴۸روز که فیلمبرداری طول کشید او در صحنه فیلمبرداری حضور داشت و من را راهنمایی کرد که چگونه بازی کنم و از نگاهم استفاده کنم و به من آموخت که چگونه نگاهم را تغییر دهم.

این فیلم قبل از اینکه در جشنواره فجر شرکت کند وارد جشنواره های خارجی شد و چندین جایزه بدست آورد و سپس برای جشنواره فجر ارسال شد و در همان سال قانون جشنواره به گونه‌ای بود که فیلم‌های شرکت کرده در جشنواره‌های خارجی نمی‌توانند در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند و باید وارد بخش جشنواره جشنواره ها شود. جالب است که سال بعدش این قانون برداشته شد و فقط همان سال این قانون مطرح و اجرا شد. این وضعیت سیاست گذاری سینما ایران بود و فیلم در سال ۸۳ توقیف شد و اسفندماه ۹۰ اکرانش کردند.

در "هیولا" نقش محوری نداشتید اما کاراکترهای سریال‌های مهران مدیری به صورتی است که حتی کوچک‌ترین نقش‌ها هم دیده می‌شوند، این تجربه برای شما چگونه بود؟

همیشه دوست داشتم برای مهران مدیری بازی کنم. در فیلم "ما همه باهم هستیم" کمال تبریزی با مهران مدیری آشنایی نزدیک پیدا کردم، معتقدم او شخص بسیار باهوشی است و کار خود را به خوبی بلد است و میداند قصد انجام چه کاری دارد. در تمام مسیر کاری سریال "هیولا" او میدانست قرار است چه کار کند و کار را در ذهنش تدوین شده داشت.

شما بعنوان بازیگر در سریال‌های مهران مدیری رها ولی در عین حال کنترل شده هستید، یک رهایی دارید که می‌توانید به بداهه برسید و ایده‌هایتان را بیان کنید اما در عین حال تحت کنترلش هستید.

تفاوت سریال "هیولا" با باقی سریال های مدیری این بود که فانتزی نداشت. برای مثال در "قهوه تلخ" فانتزی خاصی همراهش بود ولی در سریال "هیولا" ما باید این افراد را باور کنیم. در قصه اختلاسی صورت میگیرد، اگر ما میخواستیم فانتزی گونه رفتار کنیم مردم این شخصیت ها را باور نمی‌کردند و کنترلی وجود نداشت. در این سریال در عین حال که که به جنس بازی هایی که در سریال های مهران مدیری وجود دارد نزدیک می‌شدیم، به نظر من کنترل خاصی بر جنس بازی‌ها وجود داشت و بر اساس آن نقش و فضایی که قرار بود بازی کنم تمام تلاشم را کردم و امروز با توجه به بازخوردهایی که از مردم میگیرم متوجه شدم این نقش درست اجرا شده است و این رضایت تنها به بازی من برنمی‌گردد بلکه بازی تمام بازیگران این اثر بسیار خوب بوده و مخاطبان از پایان این سریال ناراحت هستند و این جزو ویژگی کار مهران مدیری است. او از ابتدا میدانست که گزنده بودن سریالش تا چه حد است و قرار است این سریال در چند قسمت ساخته شود.

هیولا فرزین محدث شاعر زباله ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین