کد خبر: 41909 A

توقیف کتاب تازه سید مهدی شجاعی/ پرونده دوم "کرامات شیخ" باز شد

توقیف کتاب تازه سید مهدی شجاعی/ پرونده دوم "کرامات شیخ" باز شد

سیدمهدی شجاعی در آخرین جلسه دوره اول کوتاه با داستان از توقیف جدیدترین کتاب خود توسط وزارت ارشاد خبر داد.

ایران آرت، دوازدهمین جلسه و نشست پایانی دوره اول همایش‌ ماهانه کوتاه با داستان عصر یکشنبه ۱۲ آبان با حضور نویسندگان، علاقه‌مندان به ادبیات و جمعی از مخاطبین در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در بخش دوم این جلسه سیدمهدی شجاعی برای خواندن داستان کوتاه خود دعوت شد. او که میزبان جلسات کوتاه با داستان است قبل از خواندن داستان خود در سخنانی گفت: "حاضران در جلسات کوتاه با داستان به خاطر دارند که در جلسات متعددی، داستان‌هایی را از مجموعه داستان "از کرامات شیخ" می‌خواندم. این داستان‌ها آرام‌آرام زیاد شد تا به یک مجموعه رسید و آن را در اختیار وزارت ارشاد قرار دادیم تا مجوز دریافت کند اما مجوز ندادند و اکنون در توقیف است. این مسئله باعث شد تا پرونده بعدی "از کرامات شیخ" باز شود. داستانی که در این جلسه می‌خوانم اولین داستان از مجموعه دوم است که در باب توقیف کتاب اول نوشته شده است."

سپس شجاعی داستان طنز خود را برای حاضران خواند.

به گزارش مهر، در بخش دیگری از جلسه نوبت به داستان‌خوانی مجید قیصری، نویسنده نام آشنای کشورمان و خالق آثاری نظیر "۳ کاهن"، "شماس شامی"، "نگهبان تاریکی"، "جشن همگانی"، رمان "گور سفید" و ... رسید. او قبل از خواندن داستان خود که "چای سیاه" نام داشت، گفت: "یکی دو سال پیش قرار شد همراه با دوستان راجع به اربعین کارهایی بنویسیم که البته با حضور آقای مجید مجیدی قرار شد چند داستان کوتاه بنویسیم که تبدیل به فیلمنامه برای ساخت فیلم‌های اربعینی شود. البته این کار برای آن دوستان نتیجه قابل توجهی نداشت اما برای من چند طرح داستان خوب به همراه داشت. داستان "چای سیاه" یکی از همان داستان‌ها است و با توجه به اینکه نزدیک به ایام اربعین بودیم تصمیم گرفتم این داستان را برایتان بخوانم."

در بخش پایانی این مراسم، از تمام نویسندگان حاضر در این دوره از جلسات کوتاه با داستان دعوت شد تا با حضور روی صحنه، لوح تقدیری به یادگار دریافت کنند. 

حسین انتظامی، احمد دهقان، محمدرضا بایرامی، رضا امیرخانی، ناهید طباطبایی، قاسمعلی فراست، نصرالله قادری، بلقیس سلیمانی، محمدمهدی رسولی، سیدعلی میرفتاح، صادق کرمیار، مجید قیصری، سعیده شفیعی، نسیم عرب‌امیری، علی فامیان، سیروس همتی، فاطمه سلیمانی، فرخنده حق‌شنو، حسین مهکام، مریم راهی، مائده مرتضوی، محمدمیثم میثمی، حسین آشتیانی، امیر عسگری، سیدمظفر شجاعی، اسماعیل باستانی و علی درستکار از جمله نویسندگان و دست‌اندرکاران برگزاری کوتاه با داستان بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

سید مهدی شجاعی کرامات شیخ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین