کد خبر: 41734 A

عقب نشینی اسکورسیزی از جنگ با مارول/ شفاف سازی تازه آقای کارگردان

عقب نشینی اسکورسیزی از جنگ با مارول/ شفاف سازی تازه آقای کارگردان

مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)، کارگردان خوش سابقه سینما که گفته بود فیلم های مارول (Marvel) مانند شهربازی هستند، درباره منظورش شفاف‌سازی کرد.

ایران آرت، چندی پیش مارتین اسکورسیزی، کارگردان نامدار هالیوود اظهار نظری جالب و جنجالی درباره فیلم‌های مارول داشت. او این فیلم‌ها را با "شهر بازی" مقایسه کرده و گفته بود که آنها سینما نیستند. این حرف‌های اسکورسیزی واکنش‌های زیادی را از سوی اهالی سینما در پی داشت و افرادی مثل فرانسیس فورد کوپولا و رابرت داونی جونیور درباره آن صحبت کردند که برخی از این صحبت‌ها هم‌سو با نظر اسکورسیزی بودند و بعضی دیگر در مخالفت با آن. حالا خود اسکورسیزی مجددا مصاحبه‌ای انجام داده و در این خصوص شفاف‌سازی کرده است. اگرچه حرف‌های تازه اسکورسیزی تا حدودی بوی عقب‌نشینی می‌دهند، اما این کارگردان همچنان روی نظر خودش ایستاده است. او در مصاحبه‌ای که با خبرنگار وبسایت Entertainment Tonight داشت اینطور گفت:ببینید، موضوع درباره فیلم، نتفلیکس و سینماها است. در واقع منظورم فیلم‌هایی است که ساخته می‌شوند. بگذارید این‌طور بگویم که یک خانواده می‌خواهد به پارک تفریحی (شهر بازی) برود. خب این چیز خوبی است. در این پارک‌های تفریحی، حالت‌های سینمایی وجود دارد. اینها شکل جدیدی از هنر هستند. این چیزی متفاوت از فیلم‌هایی است که در سینماها نمایش داده می‌شوند. کل ماجرا همین است.

به گزارش زومیت، ظاهرا نگرانی اسکورسیزی مربوط به غلبه فیلم‌های ابرقهرمانی مارول در سینماها می‌شود و اینکه سایر فیلم‌ها فرصت و جای کافی برای جلب توجه ندارند. او در این باره توضیح داد: نگرانی من این است که تمام پرده‌های سینما به فیلم‌هایی شبیه شهر بازی تعلق بگیرد که مجددا باید بگویم شکل تازه‌ای از هنر هستند. اکنون سینما در حال تغییر است. مکان‌ها و روش‌های زیادی برای فیلمسازی وجود دارند و این موضوع بسیار خوشایند است. این یک رویداد است و رفتن به یک رویداد مانند پارک تفریحی می‌تواند جذاب باشد. اما موضوع این است که فیلمسازانی مثل گرتا گرویگ، پل توماس اندرسن و نوآ بامبک نباید فراموش شوند.

مارول

کارگردان‌های مطرحی مثل فرانسیس فورد کوپولا و کن لوچ هم ضمن دفاع از اسکورسیزی، نظر او را تایید کرده‌اند. فورد کوپولا فیلم‌های مارول را "نفرت‌انگیز" نامیده و لوچ هم با لقب "بازاری" این فیلم‌ها را خطاب قرار داده است. از سوی دیگر افرادی مثل جیمز گان و ساموئل ال جکسون با تمجید از فیلم‌های مارول، با نظر اسکورسیزی مخالفت کرده‌اند. ال جکسون در این باره گفت:

این حرف مانند آن است که بگوییم کارتون باگز بانی (Bugs Bunny) خنده‌دار نیست. فیلم، فیلم است! هر چند همه از چنین فیلم‌هایی خوش‌شان نمی‌آید.

فیلم جدید اسکورسیزی با نام "ایرلندی" (The Irishman) از تاریخ ۱ نوامبر (۱۰ آبان ۹۸) در سینماهای امریکا به نمایش درمی‌‌آید. این فیلم داستان واقعی ناپدید شدن یک خلافکار کله‌گنده به نام "جیمی هوفا" را روایت می‌کند و بازیگران مطرحی چون رابرت دنیرو، جو پشی و ال پاچینو در آن به ایفای نقش می‌پردازند. فیلم The Irishman با بازخوردهای بسیار مثبتی از سوی منتقدین مواجه شده و نمرات بالایی از آنها گرفته است.

 

مارتین اسکورسیزی کمپانی مارول
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین