کد خبر: 41678 A

حضور اثر "مارگارت دوراس" در تئاتر/ اجرای "لاموزیکا" در آژمان

حضور اثر  "مارگارت دوراس" در تئاتر/ اجرای "لاموزیکا" در آژمان

نمایش از مارگارت دوراس، بانوی داستان نویس فرانسوی با عنوان "لاموزیکا" در آژمان اجرا می‌شود.

ایران آرت، "لاموزیکا" نمایشی است که از امروز به میزبانی تماشاخانه "آژمان" و به کارگردانی "علی تاجیک" به روی صحنه می‌رود، نوشته‌ای از "مارگریت دوراس" که برخی منتقدان ادبی از او به‌عنوان "بانوی داستان‌نویسی مدرن" یاد می‌کنند.

این نویسنده فرانسوی علاوه بر شهرتی که در حوزه ادبیات از آن خود ساخته در عرصه فیلمسازی هم موفق به کسب جوایزی از جشنواره‌های مطرح از جمله "فیلم کن" برای فیلم "عشق من" شده آنچنان که ساخت بیش از 19 فیلم و انتشار 60 اثر ادبی در حوزه‌های مختلف رمان، نمایشنامه و فیلمنامه به‌نام او ثبت شده است. از سبک آثار"دوراس" به‌عنوان نمادی در نوشتار زنانه یاد می‌شود، نویسنده‌ای که هیچگاه از روی آوردن به‌شیوه‌های تازه نوشتاری نترسیده و حتی در رونق بخشی به نثر ادبیات معاصر فرانسه هم نقشی مهم ایفا کرده است. دو شخصیت اصلی این نمایشنامه، زن و مرد جوانی هستند که بعد از سال‌ها رابطه عاشقانه کارشان به جدایی کشیده، با وجود بروز سوءتفاهم، خیانت و برخی اتفاقاتی که گریبان رابطه‌شان را گرفته بعد از چند سال جدایی به شکل اتفاقی یکدیگر را ملاقات می‌کنند و...

به گزارش ایران، نمایش"لاموزیکا" با ترجمه هوشنگ حسامی و به کارگردانی علی تاجیک از 8 تا 30 آبان همه روزه ساعت 19:30 اجرا می‌شود. در این اثر هدی اساسی و مهران مرادی بازی می‌کنند.

مارگارت دوراس لاموزیکا آژمان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین