کد خبر: 41637 A

فرش قرمز جشنواره توکیو پهن شد/ حضور دو فیلم ایرانی

فرش قرمز جشنواره توکیو پهن شد/ حضور دو فیلم ایرانی

ایران آرت: برای ایرانی‌ها کشور ژاپن با سریال "اوشین" و فیلم‌هایش همیشه خاطره‌انگیز بوده است، اما این‌بار ژاپنی‌ها میزبان سه فیلم ایرانی شده‌اند؛ "متری شیش و نیم" سعید روستایی در بخش رقابتی اصلی و "قسم" محسن تنابنده و "پیرمردها نمی‌میرند" رضا جمالی در بخش رقابتی فیلم‌های آسیایی جشنواره فیلم توکیو به نمایش درمی‌آیند.

برخی عوامل این فیلم‌ها طی چند روز آینده به توکیو سفر می‌کنند تا در هنگام نمایش فیلم‌های‌شان با مخاطبان ژاپنی صحبت کنند.

به گزارش ایسنا، فرش قرمز جشنواره فیلم توکیو به رسم آداب ژاپنی‌ها راس ساعت مقرر پهن شد. سپس فیلم افتتاحیه با عنوان "توراسان: ای کاش این‌جا بودی" ساخته "یوجی یامادا" سینماگر کهنه‌کار ژاپنی به نمایش درآمد. این فیلم پنجاهمین قسمت از سری فیلم‌های کمدی ساخته "یامادا" است که رکورددار طولانی‌ترین مجموعه فیلم در تاریخ سینماست. 

این مجموعه فیلم کمدی درباره تاجری است که به شهرهای مختلف سفر می‌کند و در زندگی رومانتیک خود با بدشانسی‌های گوناگونی مواجه می‌شود. در ۴۶ فیلم از این مجموعه فیلم کمدی "کیوشی آتسومی" در نقش اصلی بازی کرده است و پس از مرگ او در سال ۱۹۶۶ ساخت این مجموعه فیلم متوقف شده بود. 

حالا و در قسمت جدید این فیلم که در افتتاحیه جشنواره فیلم توکیو رونمایی شد، "میتسو سوا" برادرزاده "کیوشی آتسومی" ایفای نقش اصلی را دارد و شخصت "کیوشی آتسومی" هم با استفاده از فلاش‌بک در فیلم مورد استفاده قرار گرفته است. 

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از ۲۸ اکتبر تا ۵ نوامبر (۶ تا ۱۴ آبان‌ماه) برپاست.

طبق اعلام پیشین، امسال فیلم "مرد ایرلندی" جدیدترین ساخته "مارتین اسکورسیزی" فیلم اختتامیه جشنواره خواهد بود.

اوشین قسم یوجی یامادا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین