کد خبر: 41592 A

بهترین فیلم جشنواره رم معرفی شد

بهترین فیلم جشنواره رم معرفی شد

جشنواره فیلم رم ۲۰۱۹ کارش را با اهدای جایزه سینمایی این دوره به پایان برد و جایزه اصلی خود را به فیلم مستند "سانتا سابیتو" داد.

ایران آرت: مستندی درباره داستان تراژیک مرگ یک دختر جوان، برنده جایزه اصلی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رم شد.  

آلساندرو پیوا با این فیلم برنده اصلی جشنواره رم شد. این مستند موفق به دریافت جایزه منتخب مردم شد که بر اساس رای مخاطبان برنده خود را انتخاب می‌کند.

به گزارش مهر، فیلم "سانتا سابیتو" درباره یک پرونده عجیب از اواخر دهه ۱۹۸۰ در شهر باری ایتالیا است. برمبنای خاطرات روزنوشت یک دختر جوان به نام سانتا اسکورس، او زندگی خود را وقف ایمان مسیحی‌اش می‌کند تا یک زندگی معنوی را دنبال کند. اما مردی که همه جا او را تعقیب می‌کند، پس از سه سال شکنجه روحی، سرانجام زندگی او را با زدن ۱۳ ضربه چاقو در سال ۱۹۹۱، به پایان می‌برد. آخرین حرف‌های این دختر که پلیس هیچ کاری برای نجاتش نکرد، این بود که مردی که او را کشت، بخشیده است.

کلیسای کاتولیک این دختر را به عنوان یکی از خادمان خدا، به رسمیت شناخت.    

پیوا نخستین بار داستان اسکورس را از خواهر او رزا ماریا شنید که در رویدادی عمومی داشت درباره مرگ هولناک خواهرش صحبت می‌کرد.

پیوا تاکید کرد که نهادهای امروز نیز حاضر نیستند درباره مواردی چون خشونت علیه زنان یا آزار آن‌ها صحبت کنند و او این فیلم را ساخت تا بر موضوعاتی از این دست تاکید کند. وی افزود: این فیلم به کسانی اهدا می‌شود که به تنهایی با اندوه خود روبه‌رو می‌شوند.

این کارگردان که کارش را با عکاسی شروع کرد، بعد به تدوین و فیلمنامه‌نویسی روی آورد و بعد به ساخت مستند پرداخت. او چندین جایزه برای مستندهایش دریافت کرده که یکی از آنها تقدیر ویژه جشنواره فیلم ونیز بوده است. او تاکنون چهار فیلم بلند ساخته که در جشنواره‌های معتبری چون برلین، لوکارنو و تورینو به نمایش درآمده و چندین جایزه برده‌اند.

 

جشنواره فیلم رم فیلم مستند سانتا سابیتو آلساندرو پیوا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین