کد خبر: 41422 A

نویسنده ایرانی نامزد جایزه "بیلی جیفورد" شد/ جضور 5 نویسنده زن در لیست

نویسنده ایرانی نامزد جایزه "بیلی جیفورد" شد/ جضور 5 نویسنده زن در لیست

آزاده معاونی، نویسنده ایرانی- آمریکایی نامزد جایزه "بیلی جیفورد 2019" شد.

ایران آرت، نامزدهای نهایی جایزه بیلی جیفورد، که بزرگداشت آثارغیرداستانی است، اعلام شد و شش اثر برای به دست آوردن جایزه 50 هزار پوندی با هم به رقابت می‌پردازند. آزاده معاونی، نویسنده ایرانی-آمریکایی هم با کتاب "مهمان خانه بیوه‌های جوان" در این فهرست حضور دارد.

نامزدهای نهایی جایزه بیلی جیفورد اعلام شد و شش اثر از سراسر دنیا به این فهرست راه یافتند تا برای دریافت جایزه پنجاه هزار پوندی با هم به رقابت بپردازند.

 به گزارش ایبنا، زنان نقش پررنگی در فهرست نامزدهای نهایی جایزه امسال بیلی جیفورد دارند. پنج نویسنده از شش اثر حاضر در فهرست نهایی توسط زنان به نگارش درآمده است. این در حالی است که بیشتر نویسندگان آثار غیرداستانی مردان هستند.

آزاده معاونی، نویسنده و خبرنگار ایرانی-آمریکایی نیز در فهرست نهایی جایزه بیلی جیفورد حضور دارد و یکی از بخت‌های دریافت جایزه بیلی جیفورد 2019 است. "مهمان خانه بیوه‌های جوان" درباره زنانی است که تصمیم گرفت به گروه داعش بپیوندند. معاونی قبلاً خبرنگار مجله تایم بود و در حال حاضر در لس‌انجلس تایمز مشغول به فعالیت است.

 

ویلیام فیور تنها نویسنده مرد حاضر در فهرست نهایی است که با "زندگی لوسیان فروید: جوانی" باید با نویسندگان خانم حاضر در فهرست نهایی رقابت کند. هفت نویسنده زن و پنج نویسنده مرد در فهرست اولیه جایزه امسال حضور داشتند.

 

جایزه بیلی جیفورد آزاده معاونی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین