کد خبر: 41397 A

ببینید: نمای جذاب دو برج متصل در کویت/ رخ‌نمایی نقوش عربی

ببینید: نمای جذاب دو برج متصل در کویت/ رخ‌نمایی نقوش عربی

این دو برج توسط یک حجم در پایین به هم مرتبط شده‌اند و در بام این حجم یک روف تراس طراحی شده ‌است.

ایران آرت: شرکت معماری گنسلر (Gensler) دو برج را در کویت تکمیل کرده که دارای نماهایی تداعی‌کننده نقوش سنتی عربی است. یکی از این دو برج، برجی اداری و دیگری هتل است که فضاهای داخلی آن توسط یابو پوشلبرگ طراحی شده‌ است. این مجموعه دو برج را شامل می‌شود. این دو برج توسط یک حجم در پایین به هم مرتبط شده‌اند و در بام این حجم یک روف تراس (تراس روی بام) طراحی شده ‌است.

یکی از برج‌ها شعبه جدیدی از فروشگاه بزرگ کویتی الشایا را در خود جای داده‌ است. در دیگری ، هتل چهارفصل جای گرفته که فضای داخلی منحصر بفرد آن توسط دو معمار کانادایی، دو جورج یابو و گلن پوشلبرگ طراحی شده ‌است.

به گزارش آی معماری، شرکت معماری گنسلر مسئول طراحی معماری برج مجموعه الشایا بود که طراحی آن بعنوان طرحی متاثر از سنت معماری محلی معرفی شده ‌است ، علی الخصوص ویژگی پنجره‌های قرارگرفته در پشت شبکه‌ای که "مشربیه" نامیده می‌شود و کارکرد آن تامین سایه و حفظ حریم خصوصی در نما است.

یک شبکه سه ‌بعدی در سرتاسر نماهای شرقی و غربی این برج‌ها و حجم ارتباط ‌‌دهنده آن‌ها کشیده شده ‌است.

1

در طراحی این مجموعه هدف این بوده که ساختمان در بافت ریشه بدواند، در عین آن که با کاهش آثار تابش نور خورشید و دمای بالای محیطی ، بازدهی مجموعه بالا رود.

هتل چهارفصل کویت در مجموعه الشایا 22 طبقه از برج کوچکتر را اشغال می‌کند و دارای 284 اتاق و سوییت، دو سالن رقص ، سوییت‌ های کنفرانس ، رستوران ، یک استخر و تراس و یک اسپا می‌باشد.

8

فضاهای داخل این هتل توسط یابو و پوشلبرگ طراحی شده تا تکمیل‌کننده نمای عربی و امروزی آن در بیرون باشد.

10

در این پروژه گنسلر مسئول پیداکردن مسیر طراحی و نشان این پروژه بود ، در حالی که طراحی لنداسکیپ آن برعهده شرکت پلنداسکیپ (PLandscape) قرارداشت . این شرکت معماری بین‌المللی همچنین در حال کار بر روی دو برج در سریلانکا است که با یک پل هوایی به یکدیگر متصل می‌گردند ، و همچنین یک کلوب در لس‌آنجلس.

2

3

6

9

10

برج معماری طراحی معماری مدرن هتل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین