کد خبر: 41390 A

رقم نجومی برای یک تابلوی نقاشی با موضوع فوتبال/ عکس

رقم نجومی برای یک تابلوی نقاشی با موضوع فوتبال/ عکس

این اولین بار است که رقمی این چنینی به تابلویی با مضمون مسابقه فوتبال اختصاص می‌یابد.

ایران آرت: تابلوی نقاشی "نیکلاس دو استائل" (Nicolas de Stael) هنرمند فرانسوی در مورد یک مسابقه فوتبال، با رقم نجومی ۲۰ میلیون یورو در حراجی کریستیز لندن فروخته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اولین بار است که رقمی این چنینی به تابلویی با مضمون مسابقه فوتبال اختصاص می یابد.

استائل نقاش فرانسوی روس اصل بود که در سال ۱۹۵۵ در سن ۴۱ سالگی درگذشت و یقینا مبلغ در نظر گرفته شده برای تابلوی وی، بالاترین رقمی است که به آثار وی تعلق گرفته است.

رقم اولیه برای این تابلو به نام "پارک دِ پرنس" (Parc des Princes) که در سال ۱۹۵۲ خلق شد، بین ۱۸ تا ۲۵ میلیون یورو تخمین زده شد.

این اثر هنری در مالکیت خانواده هنرمند قرار داشت و تنها چند بار به نمایش گذاشته شد. تابلو بین سال های ۱۹۵۳ تا ۲۰۰۳ در نیویورک، پاریس، لندن و مادرید به نمایش درآمد.

به گزارش ایرنا، تابلو صحنه ای از مسابقه دوستانه فوتبال بین سوئد و فرانسه در سال ۱۹۵۲ را عرضه می کند، سالی که به نسل طلایی بازیکنان فوتبال فرانسه شناخته می شود.

NgkuSdOlMT9VqDb9YpkN0g_nicolas-de-stael-christies-mag

استائل به خاطر نقاشی های ایمپاستو و آبستره، نقاش شناخته شده ای است. ایمپاستو نوعی از نقاشی است که رنگ غلیظ را بر صفحه یا بوم می مالند.

وی در خانواده ای روس متولد شد و در سال ۱۹۱۹ در پی انقلاب روسیه، ناگزیر به مهاجرت به لهستان شد. پدر و نامادری اش در لهستان فوت کردند و وی در سال ۱۹۲۲ به همراه خواهر بزرگترش به بروکسل نقل مکان کرد تا با یک خانواده روس زندگی کند.

استائل هنر را در بروکسل آموخت و در سال های ۱۹۳۰ به سراسر اروپا سفر کرد. وی در سال ۱۹۳۴ در پاریس و در سال ۱۹۳۶ در مراکش اقامت داشت.

وی در سال های پایانی عمرش از افسردگی و بیماری بیخوابی رنج می برد و در سال ۱۹۵۵ در سن ۴۱ سالگی خودکشی کرد.

 

هنرمند حراجی کریستیز کریستیز لندن حراجی اثر هنری نیکلاس دو استائل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین