کد خبر: 40963 A

خبر داغ علیرضا قربانی از آلبوم مشترکش با همایون شجریان/ فیلم

خبر داغ علیرضا قربانی از آلبوم مشترکش با همایون شجریان/ فیلم

با اعلام علیرضا قربانی، ماه آینده انتظارها برای آلبوم مشترک او و همایون شجریان به پایان خواهد رسید.

ایران آرت: پس از بارها به تعویق افتادن آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان، سرانجام علیرضا قربانی به طور رسمی از انتشار این آلبوم در ماه آبان خبر داد. 

در این آلبوم قربانی و شجریان با موسیقی مهیار علیزاده در تجربه‌ای متفاوت کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و شعر "افسانه" نیما یوشیج را با یکدیگر هم‌خوانی کرده‌اند.

پروژه در ژانر موسیقی ارکسترال است و پروسه‌ی انتخاب اشعار با مشورتِ خوانندگان اثر و ساخت موسیقی و ضبطِ آن حدود یک سال طول کشیده است. یک بخش از این اثر بر روی ابیاتی از "نیما یوشیج" تالیف شده است و بخش دیگر، قطعاتی را با اشعار احمد شاملو، دکتر شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی، سیمین بهبهانی و علیرضا کلیایی شامل می‌شود.

ضبط ارکس‌تر کاملاً به صورت آنسامبل صورت گرفته و قسمت اعظم موسیقی در استودیوی تلویزیون کشور چک و همراه با ارکس‌تر فیلارمونیک متروپولیتن پراگ انجام شده است. قسمتی از آن نیز در ایران توسط آنسامبل موسیقی معاصر ایرانی به سرپرستی "مهیار علیزاده" و به صورت مشترک در استودیوی ترانه و استودیوی کنگان (کرگدن) ضبط شده‌اند. همچنین گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو عهده‌دار بخش‌های کُر مجموعه بوده‌اند.

​ویدئوی صحبت‌های علیرضا قربانی درباره زمان انتشار این آلبوم را می‌بینید. 

 

حجم ویدئو: 2.42M | زمان ویدئو: 00:01:00
همایون شجریان علیرضا قربانی مهیار علیزاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین