کد خبر: 40744 A

بیتلز به صدر پرفروش‌های موسیقی بازگشت/ رکورد اسطوره‌ها پس از 50 سال

بیتلز به صدر پرفروش‌های موسیقی بازگشت/ رکورد اسطوره‌ها پس از 50 سال

برای نخستین بار یک آلبوم موسیقی 50 سال پس از انتشارش در صدر چارت پرفروش‌ترین آثار موسیقی در آمریکا و بریتانیا قرار گرفت.

ایران آرت: سجاد مالمیر: آلبوم آیکونیک "ابی رود"، یازدهمین اثر استودیویی گروه افسانه‌ای بیتلز که هفته گذشته به مناسبت پنجاهمین سالگرد انتشارش تجدید چاپ شد، پس از 49 سال و 252 روز بار دیگر به صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌های بیلبورد در بریتانیا و آمریکا بازگشت.

آلبوم "ابی رود" روز 26 سپتامبر سال 1969 منتشر شد و 11 هفته در آمریکا و 17 هفته در بریتانیا در صدر جدول بیلبورد 200 قرار گرفت. در ماه دسامبر 2003، مجله رولینگ استون این آلبوم را چهاردهمین آلبوم برتر دنیا خواند. مجله تایم نیز در سال 2006 در فهرستی که تحت عنوان "100 آلبوم برتر همهٔ دوران" منتشر کرد، "ابی رود" را در زمره بهترین آلبوم‌های دهه 1960 معرفی کرد.

"ابی رود" شامل هفده قطعه است که این قطعات توسط جان لنون، پل مک‌کارتنی و جورج هریسون اجرا شده‌اند. "چرا که"، "از اینجا خورشید طلوع می‌کند" و "یک چیزی" از قطعات درخشان این آلبوم هستند. 

به مناسبت بازگشت این آلبوم به فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های بیلبورد، پل مک‌کارتنی، خواننده و نوازنده افسانه‌ای بیتلز در پیامی نوشت: باور این‌که "ابی رود" بعد از سالها همچنان استوار مانده دشوار است"

این برای اولین بار است که یک آلبوم پس از 50 سال بار دیگر به چارت پرفروش‌ترین آثار موسیقی در آمریکا و بریتانیا بازمی‌گردد.

علیرغم این‌که این آلبوم زمانی ضبط شد که بیتلز انسجامش را از دست داده و رفته رفته در حال فروپاشی بود، از آن به‌عنوان یکی از برترین آثار بیتلز یاد می‌شود. بیتلز پس از آلبوم "ابی رود"، اثری دیگر با نام "بگذار باشد" را در سال 1970 منتشر کرد اما "ابی رود" پس از "بگذار باشد" ضبط شده و آخرین اثر بیتلز است.

از نکات جالب این آلبوم تصویر روی جلد آن است که ستاره‌های بیتلز را در حال گذر از خیابانی در بندر لیورپول نشان می‌دهد. امسال در پنجاهمین سالروز انتشار آلبوم "ابی رود" طرفداران بیتلز در محل ثبت این عکس حضور پیدا کرده و یاد اسطوره‌های محبوب خود را زنده نگه داشتند.

بیتلز جان لنون پل مک کارتنی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین