کد خبر: 40668 A

اثر هنری "دسته‌گل لاله" به یاد قربانیان حملات تروریستی/ عکس‌

اثر هنری "دسته‌گل لاله" به یاد قربانیان حملات تروریستی/ عکس‌

یکی از نامدارترین هنرمندان فرهنگ عامه از اثر "دسته‌گل لاله" خود به یاد قربانیان حمله‌های تروریستی فرانسه در پاریس رونمایی کرد.

ایران آرت: جف کونز که نوامبر سه سال پیش وعده داده بود یک تندیس غول‌پیکر به یاد قربانیان حمله‌های تروریستی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بسازد، به وعده‌اش عمل کرد و این تندیس بزرگ با نام "دسته‌گل لاله" روز جمعه در باغ شانزلیزه بین موزه هنری کاخ کوچک و میدان کنکورد رونمایی شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، پیش‌تر ماجرای جانمایی این تندیس جنجالی شده بود که در نهایت در باغ شانزلیزه در معرض تماشای مردم قرار گرفت. کونز این مجسمه ۱۲.۶ متری (۴۱ پایی) را با برنزهای رنگی، فولاد ضدزنگ و آلومینیوم ساخته و در آن دستی را نشان می‌دهد که یک دسته از گل‌های لاله شبیه بادکنک را بالا گرفته است. در این مراسم خانواده برخی قربانیان حمله تروریستی سال ۲۰۱۵ پاریس حضور داشتند.

کونز ۶۴ ساله که ساکن نیویورک است، در آیین رونمایی از "دسته‌گل لاله" گفت: "این گل نماد ادامه یافتن زندگی هستند و معنی از دست دادن، تولد دوباره و سرزندگی روح انسان را به تصویر می‌کشند. من در نیویورک فاجعه یازده سپتامبر و افسردگی ناشی از آن را تجربه کردم و دیدم شهر چند سال طول کشید تا دوباره به زندگی بازگردد." آن هیدالگو، شهردار پاریس هم اثر کونز را "هدیه‌ای از اعماق قلب" توصیف کرد.


1

2

1450950776_BLD_Online-696x469

هنرمند اثر هنری جف کونز دسته گل لاله
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین