کد خبر: 40655 A

عربستان پس از ۳۵ سال وارد رقابت اسکار شد/ ماجرای پزشک زن در جامعه مردسالار

عربستان پس از ۳۵ سال وارد رقابت اسکار شد/ ماجرای پزشک زن در جامعه مردسالار

سینمای عربستان فیلم «کاندیدای ایده‌آل» ساخته «حیفا المنصور» را به عنوان نماینده این کشور در شاخه بهترین فیلم خارجی (بین‌المللی) اسکار ۲۰۲۰ برگزید.

ایران آرت: «کاندیدای ایده‌آل» سومین نماینده سینمای عربستان در تاریخ جوایز اسکار خارجی و دومین فیلم ساخته «حیفا المنصور» کارگردان زن سعودی است که در این رویداد سینمایی شرکت می‌کند. 

به گزارش ایسنا، این فیلم که امسال در بخش رقابتی جشنواره ونیز یکی از نامزدهای شیر طلایی بود، روایتگر داستان یک زن پزشک است که قصد دارد در انتخابات شورای شهر شرکت کند تا جاده منتهی به کلینیک خود را تعمیر کند اما با چالش‌های فراوانی در جامعه مردسالار عربستان رو به رو می‌شود. 

«کاندیدای آیده‌آل» اولین فیلمی است که پس از رفع ممنوعیت ۳۵ ساله سینما در عربستان سعودی، نماینده این کشور در اسکار خارجی می‌شود. 

عربستان اولین بار در سال ۲۰۱۴ با فیلم «وجده» ساخته «حیفا المنصور» در جوایز اسکار حضور یافت و سه سال بعد نیز «برکه با برکه ملاقات می‌کند» نماینده این کشور انتخاب شد و امسال سومین تجربه سینمای نوپای عربستان در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار است. 

مهلتی که آکادمی اسکار برای معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۲۰ تعییین کرده روز اول اکتبر (۱۰ مهر) به پایان رسید و در مجموع ۹۰ کشور فیلم‌ منتخب خود را برای حضور در این رویداد سینمایی به آکادمی معرفی کرده‌اند. 

آکادمی پس از بررسی تمامی این فیلم‌ها به زودی به صورت رسمی فهرست تمامی فیلم‌های واجد شرایط رقابت در این شاخه از جوایز سینمایی اسکار را منتشر می‌کند.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم خارجی (که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی تغییر نام داده است) شامل ۱۰ فیلم در ماه سپتامبر اعلام می‌شود و پنج فیلم راه یافته به جمع نامزدهای نهایی نیز  روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) مشخص می‌شود و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

 

اسکار اسکار 2020 کاندیدای ایده آل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین