کد خبر: 40644 A

زندگی کاترین کبیر فیلم شد/ جاه‌طلبی خانم بازیگر در ۷۴ سالگی

زندگی کاترین کبیر فیلم شد/ جاه‌طلبی خانم بازیگر در ۷۴ سالگی

هلن میره، ستاره باتجربه هالیوود با بازی در نقش کاترین کبیر نشان داد که در ۷۴ سالگی همچنان جاه‌طلب و به دنبال تجربیات متفاوت است.

ایران آرت: سرانجام به این سوال که چه چیز می‌تواند عالی‌تر از «هلن میرِن» در نقش ملکه انگلستان باشد، پاسخ داده شد: هلن میرن در نقش ملکه‌ای به مراتب دیوانه‌تر، بدتر و خطرناک‌تر و در لباس‌هایی بهتر! 

احتمالا ساختن فیلمی از زندگی کاترین کبیر، ملکه روسیه میان سال‌های ۱۷۶۲ و ۱۷۹۶ سال‌ها در فکر تهیه کنندگان تلویزیون بوده است و اکنون کانال تلویزیونی «اچ بی اوُ» با جلال و جبروت فراوان به آن پرداخته است.

او یک موضوع ایده آل (برای فیلم) است: بی‌رحم، مهربان، هوشمند، آسیب پذیر و آشفته روان که به مدت ۳۰ سال در کنار زندگی خصوصی پر شر و شورش، بر بزرگترین کشور جهان حکمروایی کرد.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، ماجراهای بسیاری در این فیلم مطرح می‌شود. در صحنه نخستین فیلم، کاترین از «زندانی شماره یک» در سلولش دیدن می‌کند. زندانی، «ایوان چهارم»، یکی از چند مدعی تاج و تخت روسیه است که در نتیجه سال‌ها حبس دیوانه شده است. ادعای او تنها یکی از دردسرهای متعدد کاترین کبیر است.

عثمانی‌ها برای جنگ آماده می‌شوند، اما مشکلات اصلی در داخل دربار است. یک افسر خوش بنیه جوان به نام «گریگوری پُتِمکین» (جیسون کلارک) با آینده‌ای درخشان، چشم ملکه و دوستش کنتس بروس (جینا مک کی) را گرفته است. مردهای مسن‌تر به ویژه محبوب سابق ملکه اُرلُف (ریچارد راکس بروُ) ظنین هستند. مشاور کاترین، پانین (روری کینیر) هرچند به نظر می‌رسد صلاح ملکه را می‌خواهد، اما در واقع معتقد است که پسر کاترین، پُل (جوزف کوئین) باید بر تخت بنشیند. جای شگفتی است که کاترین با درگیری با این همه مشکلات، و در حالی که برنامه اصلاحات برای رعیت‌ها را هم دنبال می‌کند، فرصتی برای پرداختن به عشق و عشقباری برایش باقی می‌ماند.

صحنه‌های فیلم پر جلال و جبروت است. کاخ‌های متعدد، شب نشینی‌ها با لباس‌های فاخر به رنگ های سبز و قرمز و طلایی. چه کسی می‌دانست در روسیه قرن هجدهم چنین خشکشویی‌های خوبی وجود دارد؟ در این مقیاس، میرن باید کاراکترش را با اغراقی بیشتر از معمول ارائه کند، اما همچنان با مهارت، جنبه انسانی آن را با آن همه شکوه و ابهت ترکیب می‌کند.

هلن میرن کاترین کبیر خانم بازیگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین