کد خبر: 40586 A

گشتی در مهمترین پاتوق‌های ادبی نیویورک/ عکس‌ها

گشتی در مهمترین پاتوق‌های ادبی نیویورک/ عکس‌ها

نیویورک با داشتن بیشترین و بزرگترین ناشران انگلیسی زبان در دنیا به شهر مطالعه کتاب مشهور شده است.

ایران آرت: در صد سال گذشته بسیاری از نویسندگان و شعرای معروف دنیا حداقل یک بار هم که شده از شهر نیویورک بازدید کرده‌اند چون این شهر در بین انگلیسی‌ زبان‌ها مثل شهر پاریس برای فرانسوی‌ها پاتوق ادبی محسوب می‌شود.

نیویورک با داشتن بیشترین و بزرگترین ناشران انگلیسی زبان در دنیا به شهر مطالعه کتاب مشهور شده است. به گزارش ایبنا، مجله نیوزویک به معرفی مهمترین پاتوق‌های ادبی این شهر پرداخته است.

هتل الگونکوین

1

این هتل برای اولین بار در سال 1902 با 181 اتاق در وسط شهر نیویورک تاسیس شد ولی بیشتر از اتاق‌هایش به داشتن یک کتابفروشی مجهز و با سابقه مشهور است. این هتل به خاطر گردهمایی ده‌ساله اعضای میزگرد الگونکوین مشهور است که انجمنی از نویسنده ها، خبرنگاران و هنرمندان است.

مرکز داستان

2

این مرکز در خیابان گرین منطقه بروکلین شهر نیویورک ساختمانی مشهور برای دوستداران کتاب است. این مرکز شاید یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های تاسیس شده برای ترویج ادبیات و داستان نویسی در دنیا باشد. مرکز داستان نیویورک در سال 1820 اول با عنوان کتابخانه تاسیس شد ولی بعدها به محل گردهمایی نویسندگان و شعرا تبدیل شد.

هتل چلسی

3

یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های شهر نیویورک و جهان میزبان بسیاری از نویسندگان بزرگ مثل مارک تواین، آرتور میلر و پتی اسمیت برای نویسندگان معاصر نیز بسیار محبوب است. در طول سال هر کسی که می خواهد با یک نویسنده صحبت کند می‌تواند در لابی‌ این هتل شانس خود را امتحان کند.

کلبه ادگار آلن پو

4

کلبه نویسنده مشهور آمریکایی در وسط پارک مرکزی شهر در سال 1812 ساخته شد. پو از اولین نویسندگان داستان کوتاه آمریکایی به حساب می‌آید و از او به عنوان مبدع داستان‌های کارآگاهی نیز یاد می‌شود. همچنین از نخستین افرادی بود که از ژانر علمی‌تخیلی استفاده کرد. او اولین نویسنده مشهور آمریکایی بود که سعی کرد تنها از راه نویسندگی مخارج زندگی‌اش را تأمین کند، که به همین خاطر دچار مشکلات مالی شد و مجبور شد به این کلبه نقل مکان کند و بابت زندگی در این کلبه سالیانه 100دلار پرداخت می‌کرد.

کتابخانه عمومی شهر نیویورک

5

این کتابخانه، که در سال ۱۸۹۵ میلادی تأسیس شده ‌است، در منطقه منهتن شهر واقع شده است و در حال حاضر بیش از ۳۲۰۶ کتابدار و متخصص در آن فعالیت می‌کنند.

 

ادبیات نیویورک کتابخانه کتابفروشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین