کد خبر: 40502 A

رونمایی از آثار هنری کمتر دیده شده رافائل

رونمایی از آثار هنری کمتر دیده شده رافائل

نمایشگاه بزرگ رافائل در نگارخانه ملی لندن امکان مشاهده برخی از آثار کمتر شناخته شده رافائل در زمینه معماری، باستان‌شناسی، شعر و طراحی مجسمه را نیز فراهم می‌کند.

ایران آرت: نگارخانه ملی لندن،‌ به مناسبت گرامیداشت پانصدمین سالروز درگذشت "رافائل" یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های آثار هنری این هنرمند را برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از آرت دیلی، این نمایشگاه که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های آثار رافائل محسوب می‌شود، نه تنها به نمایش طراحی‌ها و تابلوهای نقاشی این هنرمند می‌پردازد بلکه امکان مشاهده برخی از آثار کمتر شناخته شده رافائل در زمینه معماری، باستان‌شناسی، شعر و طراحی مجسمه را نیز فراهم می‌کند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه علاوه بر گرامیداشت "‌رافائل"، بررسی تمام ابعاد زندگی هنری این هنرمند است که تاکنون در هیچ نمایشگاه مشابهی به آن پرداخته نشده است.

قرار است آثار این هنرمند از مناطق مختلف جهان به ۱۰ اثری که در حال حاضر در نگارخانه ملی لندن نگهداری می‌شوند، بپیوندند. موزه‌ها و موسساتی که در برگزاری این نمایشگاه با نگارخانه ملی لندن همکاری خواهند داشت شامل موزه "لوور"،‌ "گالری اوفیتزی"، گالری ملی هنر واشنگتن و دیگر موسسات و موزه‌های معتبر جهان می‌شود.

برخی از آثار این هنرمند (همچون فرسکوهای کاخ واتیکان) که امکان نمایش دادنشان در شرایط عادی نمایشگاه وجود ندارد به روش‌های نوآورانه دیگری به نمایش گذاشته خواهند شد.

این نمایشگاه از سوم اکتبر سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد و تا ژانویه سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

"رافائل سانتسیو" که بیشتر با نام کوچک خود شناخته می‌شود،‌ در "رم" جایی که آخرین سال‌های عمرش را گذراند، درگذشت. در آن زمان "رافائل" بیشتر زمانش را صرف خلق آثار هنری به سفارش پاپ‌ آن دوره می‌کرد که در نتیجه چندین تالار نقاشی شده در واتیکان در کارنامه وی ثبت شد.

بخشی از شهرت "رافائل" به خلق پرتره‌های چشم نواز و ظریف باز می‌گردد و همین امر سبب شد نام او در رده هنرمندان بزرگی همچون "لئوناردو داونیچی" و "میکل آنژ" قرار بگیرد.

برخلاف دیگر رقیبانش که در کهنسالی درگذشتند، "رافائل" در پنجم آوریل سال ۱۵۳۰ و در سن سی و هفت سالگی درگذشت.

 

نگارخانه ملی لندن رافائل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین