کد خبر: 40239 A

آثار ون‌گوگ پس از فروش ممنوع‌الخروج شدند

آثار ون‌گوگ پس از فروش ممنوع‌الخروج شدند

خریداران این دو اثر ناشناس و اهل کشور بلژیک هستند و قول دادند این آثار را به درخواست فروشنده هیچگاه از کشور خارج نکنند.

ایران آرت: دو تابلو نقاشی اثر «ونسان ون‌گوگ»‌ در یک حراجی بلژیکی نزدیک به قیمتی که پیشتر تعیین شده بود به فروش رفتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت دیلی، این حراجی روز یکشنبه در شهر «گنت» برگزار شد. یکی از ‌آثار فروخته‌شده یک تابلو نقاشی آبرنگ بود که با قیمت ۲۲۰,۰۰۰ یورو به فروش رسید. این قیمت کمی بیش از آن مبلغی است که پیش‌تر تخمین زده شده بود.

دومین اثر فروخته‌شده در این حراجی یک تابلو نقاشی سیاه قلم است که یک کوزه را به تصویر می‌کشد. این اثر به قیمت ۱۴۰,۰۰۰ یورو به فروش رفت. این رقم کمی پایین‌تر از ارزش برآورد شده بود.

خریداران این دو اثر ناشناس و اهل کشور بلژیک هستند و قول دادند این آثار را به درخواست فروشنده هیچگاه از کشور خارج نکنند. 

به گفته مسئول این حراجی،‌ هویت و اصالت آثار فروخته شده در مراحل مختلف تاییدشده است و تصویر این دو تابلو در کاتالوگ ‌آثار هنری «‌ونسان ونگوگ» به ثبت رسیده است.

این آثار که به سال ۱۸۸۳ بازمی‌گردند، پیش از آن که «ون‌گوگ» در پاریس تحت تاثیر سبک امپرسیونیسم و پساامپرسیونیم قرار بگیرد، خلق شدند.

با به فروش رفتن ۱۲ اثر از «‌ونسان ون‌گوگ» در حراجی‌های مختلف با ارزش بالغ بر ۳۰ میلیون دلار، این هنرمند هلندی را می‌توان به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین هنرمندان امپرسیونیسم و مدرن محسوب کرد.

«‌ون‌گوگ»‌ بیش از ۲,۰۰۰ اثر که شامل ۹۰۰ تابلوی نقاشی می‌شود را  از خود به جا گذاشته است. بخش اعظمی از این آثار در موزه‌های مختلف نگهداری می‌شوند. این یعنی آثار این هنرمند به ندرت در حراجی‌ها دیده می‌شوند.

«ونسان ون‌گوگ» نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌ سر برد، اما اکنون به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پساامپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. وی فعالیت هنری خود را به‌ عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.

 

ونسان ونگوگ ونگوگ ونسان ون گوگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین