کد خبر: 40230 A

نصرالله افجه‌ای: هنرمندان ایرانی ماهیت فرهنگی کشور را در بی‌ینال ونیز به نمایش گذاشتند

نصرالله افجه‌ای: هنرمندان ایرانی ماهیت  فرهنگی کشور را در بی‌ینال ونیز به نمایش گذاشتند

نصرالله افجه‌ای گفت: برای حضور در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز به موضوع گستره هنری در سراسر ایران توجه شده که اقدامی مثبت است.

ایران آرت: نصرالله افجه‌ای، هنرمند باسابقه خوشنویس درباره حضور ایران در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز گفت: امسال هنرمندان ایرانی با مدیای هنر جدید در بی‌ینال ونیز شرکت کرده‌اند و این موضوع بیانگر این است که ما هم براساس هنر روز دنیا پیش می‌رویم و می‌توانیم در هر عرصه‌ای موفق باشیم.

وی افزود: معتقدم هنرمندان ایرانی واقعا نیاز به معرفی ندارند زیرا ما هنرمندان زیادی داریم که در عرصه‌های بین‌المللی مطرح هستند. اما حضور در رویدادهای هنری نیز یکی از الزامات در شناسایی هنر یک کشور و نوع فرهنگ آنهاست.

افجه‌ای در ادامه بیان کرد: یکی از دلایل موفقیت در عرصه هنر حمایت دولت و بخش‌های خصوصی است که اگر این موضوع نهادینه شود هنر هر روز بیش‌تر پیشرفت می‌کند. خوشبختانه امسال بخش خصوصی از هنرمندان در بی‌ینال ونیز حمایت کرده است که امیدوارم بخش‌های دیگر هم به فکر این بیفتند که باید از هنر و هنرمندان پشتیبانی کنند.

این خوشنویس افزود: برخی بر این عقیده هستند که در شرایط خاص کشور حضور ایران در ونیز توجیه ندارد ولی من با این دیدگاه موافق نیستم زیرا ایران می‌تواند در این رویداد بین‌المللی ماهیت دیدگاه‌های فرهنگی کشور را به نمایش بگذارد.

این هنرمند در پایان گفت: امسال به موضوع گستره هنری در سراسر ایران توجه شده که اتفاقی مثبت است و فرصتی برای حضور هنرمندان شهرستانی نیز در این رویداد بین‌المللی فراهم شده که این اتفاق باید زودتر می‌افتاد زیرا همه هنرمندان با هم برابر هستند و به همه باید با یک دید نگاه کنیم.

پاویون جمهوری اسلامی ایران از 21 اردیبهشت‌ماه (11 می 2019) در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز با آثاری از سمیرا علیخانزاده، رضا لواسانی و علی میرعظیمی، برپاست و تا سوم آذر (24 نوامبر ) میزبان هنردوستان از سراسر دنیا است.

 

نصرالله افجه ای پنجاه و هشتمین بینال ونیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین