کد خبر: 40202 A

جنجال بر سر رمان لئو تولستوی در هند

جنجال بر سر رمان لئو تولستوی در هند

پس از آنکه دادگاه عالی شهر بمبئی با یک فعال مدنی به علت داشتن کتاب "جنگ و صلح" تولستوی برخورد کرد، مردم دادگاه شهر را به بی سوادی ادبی متهم کردند.

ایران آرت: پلیس شهر بمبئی در هندوستان پنج فعال مدنی را دستگیر کرده است که دادخواست خوانده شده برای یکی از این فعالان در اخبار و شبکه‌های اجتماعی جنجالی شده است. ماجرا از این قرار است که در خانه مسکونی ورنون گونسالوس رمان "جنگ و صلح" نوشته لئو تولستوی بوده که دادگاه عالی شهر بمبئی درباره علت وجود کتابی درباره جنگ یک کشور دیگر سوال کرده است.

به گزارش ایبنا، این سوال مضحک دادستان شهر در میان کاربران هندی شبکه توئیتر واکنش‌های زیادی را ایجاد کرده است. بسیاری از کاربران هندی دادگاه شهر را به بی‌سوادی ادبی متهم کردند. این فعالان مدنی ماه پیش توسط پلیس دستگیر شدند و به تازگی دادگاه رسیدگی به جرایم آنها برگزار شده است.

بعد از جلسه دادگاه و واکنش کاربران فضای مجازی سارانگ کوتوال رئیس دادگاه توضیح داده که منظور او رمان کلاسیک تولستوی نبوده است و در اصل می‌‌دانسته که این رمان یک اثر ادبی است. این قاضی هندی در واکنش به حملات کاربران توئیتر در بیانیه‌ای گفت: در مسائل حقوقی هر گونه مدرکی باید مورد بررسی قرار گیرد که کتاب‌ها و لوح های فشرده به دست آمده نیز شامل آنها می‌شود.

در دسامبر سال 2017 تظاهرات گسترده‌ای در شهر بمبئی برگزار شده بود که در جریان این اعتراض‌ها یک نفر نیز کشته شد. پلیس بعضی فعالان مدنی را به اغتشاش علیه دولت متهم کرده است.

 

نویسنده لئو تولستوی جنگ و صلح
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین