کد خبر: 40101 A

اصفهان 2020 با گردشگری، هنر و میراث فرهنگی می آید

اصفهان 2020 با گردشگری، هنر و میراث فرهنگی می آید

شهردار اصفهان : اصفهان امید افرادی شده که از شهرهای دیگر ناامید شده اند، و رونق به این شهر بازگشته است

ایران آرت : شهردار اصفهان اعلام کرد: طرح «اصفهان 2020» در سه محور گردشگری، هنر و میراث فرهنگی از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۰ با چشم‌انداز توسعه فراصنعتی اصفهان، توسعه پایدار شهری و توسعه منابع انسانی با بهره‌برداری از پروژه‌های شاخص شهری در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و همچنین اجرای رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی در محورهای گردشگری برگزار خواهد شد..

قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهری از شروع کار خود هفت محور فعالیت را اعلام کرد که گردشگری اولین محور بود، اظهار کرد: یکی از بزرگترین آرزوهای ما این است که زیرساخت های شهری را آماده کنیم تا از اصفهان که می تواند پتانسیل های بسیاری برای شکوفا شدن استعدادهای انسان ها برای گردشگری شهر داشته باشد، استفاده کنیم.

با «اصفهان 2020» دنیا می تواند اصفهان را ببیند

وی ادامه داد: 2020 ظرفیتی است که ما می توانیم با آن شهر را با گام های محکم به سویی ببریم تا محور فعالیت های اقتصادی، رونق تولید، رونق کسب و کار و ارتباط با دنیا با توسعه گردشگری میسر باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: 2020 دریچه ای است به سوی دنیا که می خواهیم با آن همه دنیا را ببینیم و همه دنیا از این دریچه اصفهان را ببیند. بنابراین باید تلاش کنیم تا این دریچه بتواند ظرفیت ها و استعدادهای شهر را شکوفا کند و شاهد پویایی، تحرک و رشد و توسعه متوازن در شهر باشیم.

وی افزود: شهرداری اصفهان برنامه توسعه گردشگری را در برنامه های خود دارد و برای اجرای این برنامه ها ستاد گردشگری شهر اصفهان تشکیل شده که یکی از مهمترین پروژه های برنامه های ارائه شده طرح «اصفهان 2020» است. این پروژه اکنون آغاز شده و اوج تحقق آن برای ارتباط با دنیا در پایان سال 2020 میلادی است.

نوروزی با اشاره به حضور میهمانان خارجی در نمایشگاه گردشگری اصفهان که اغلب آنها خواهرخوانده های شهر اصفهان هستند، اظهار کرد: نزدیک به 60 نفر از کشورهای مختلف مانند چین، مالزی، آلمان، سوئیس و... در نمایشگاه گردشگری حضور پیدا کردند، و امیدوارم سال آینده برای برگزاری چنین نمایشگاهی همه شهروندان و خواهرخوانده های اصفهان حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ما به دنبال این هدف هستیم تا نمایشگاه، فرهنگ و خلاقیت های مختلف ما پیشوندی به نام اقتصاد پیدا کند که به همین علت هر نمایشگاهی باید مظهر عرضه کالاهای ملی و محلی باشد تا بتواند در فازهای آتی این طرح، حضور جهانی ما را در عرصه های جهانی فراهم کند که این طرح منجر به تحقق اقتصاد فرهنگ و خلاق و جابجا شدن اقتصادهای دیگر با اقتصاد نفت خواهد شد.

شهردار اصفهان در مورد سفر وزیر انرژی روسیه به اصفهان نیز گفت: هدفی که در سفر وزیر انرژی روسیه دنبال می شود بحث انرژی و آب است البته در خصوص گردشگری هم بحث می شود. امیدوارم این سفر که با حضور وزیر نیرو و با محوریت استاندار اصفهان ادامه پیدا می کند، هم در عرصه انرژی و گردشگری نقش بسیار بزرگی داشته باشد چراکه یکی از خواهر خوانده های ما سن پترزبورگ است و این شهر از همه خواهرخوانده های اصفهان مهمتر است چراکه در شرایط تحریم می توانیم با آنها ارتباط بهتری داشته باشیم.

صدور بزرگترین پروانه های ساخت در عرصه های ورزشی و تجاری

وی ادامه داد: طرح «اصفهان 2020» وسیله و راهی برای همگرایی همه بخش ها جهت رونق و توسعه گردشگری در اصفهان است.

نوروزی با اشاره به اینکه ما 68 هتل و مهمانپذیر در اصفهان داشتیم اما در این دو سال برای ساخت 26 هتل و مهمانپذیر مجوز صادر کردیم، اظهار کرد: رونق در حال بازگشت به اصفهان است و بسیاری از انبوه سازان در راه بازگشت برای سرمایه گذاری در اصفهان هستند به طوریکه رونق ساخت و ساز باعث شده 900 میلیارد تومان درآمد از ساخت و ساز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصفهان امید افرادی شده که از شهرهای دیگر ناامید شده اند، افزود: بزرگترین پروانه های ساخت را در عرصه تجاری، اداری و ورزشی در شهر اصفهان صادر می کنیم.

طرح «اصفهان 2020» به عنوان یک رویداد ملی ثبت می شود

نصیر ملت، رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان نیز اظهار کرد: تلاش چند ماهه مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری در راستای طرح «اصفهان 2020 شهر گرشگری، هنر و میراث فرهنگی» برای تعریف سال 2020 میلادی به عنوان سال طلایی برای ورود اصفهان به مسیر توسعه مبتنی بر ظرفیت های واقعی که همان ظرفیت های گردشگری و هنری است، به ثمر نشست و این طرح به تایید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور رسید.

وی افزود: قرار شد این طرح به عنوان یک رویداد ملی ثبت شود و بعد به عنوان یک رویداد جهانی در چرخه پیگیری قرار گیرد. 

 

اصفهان گردشگری گردشگری هنری اصفهان 2020
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین