کد خبر: 39879 A

نقش جالب معماری در همراهی انسان با طبیعت و آرامش/ عکس‌ها

 نقش جالب معماری در همراهی انسان با طبیعت و آرامش/ عکس‌ها

معماری ارگانیک باید به هر انسان آنچنان مکان مناسبی برای کار و زندگی تقدیم کند که او بتواند از بودن در آن خوشحال و مفید احساس کند.

ایران آرت: ارتباط انسان با طبیعت، بخشی از سبک زندگی آدمی بوده و غیر قابل گسستن است. معماری ارگانیک از آن جهت که این سبک در حقیقت تلاشی است برای هم آوایی و همسویی با طبیعت از طریق افزایش کارایی و بهینه سازی در مصرف مصالح، انرژی و گسترش فضا. در واقع معماری ارگانیک در جست و جوی راهی است برای به حداقل رساندن اثرات منفی ساختمان ها بر محیط زیست و احترام به طبیعت.

بینش معماری ارگانیک ریشه در فلسفه رمانتیک دارد. معماری ارگانیک توجه خاصی به طبیعت دارد. در این نوع معماری هیچ تصنعی وجود ندارد و معماری همان است که باید باشد. در واقع در این نوع معماری هیچ فرمی بدون توجیه و دلیل پدید نیامده است، و همان گونه که مظاهر طبیعت توجیه پذیرند، برای هر فرم از این نوع معماری، توضیحی می توان فرض کرد. معماری ارگانیک باید به هر انسان آنچنان مکان مناسبی برای کار و زندگی تقدیم کند که او بتواند از بودن در آن خوشحال و مفید احساس کند.

بر اساس گزارش روزیاتو، در ادامه مروری داریم بر تصاویری از نقش معماری در ارتباط انسان با طبیعت و آرامش. آرامش بصری و خلق مناظر زیبا و بدیع که از اتاق پذیرایی تا نما و بنای عمارت های لوکس، تحت تکاپوی معماری سبز قرار گرفته است.

1
مجسمه ای در تولوم مکزیک

این عکس متعلق به منطقه ای به نام TULUM در شهر مکزیک است. مجسمه ای ۱۰ متری که با استیل و چوب و شاخه های درختان طراحی و ساخته شده است. این مجسمه، یادآور اهمیت اکوسیستم در منطقه تولوم مکزیک است. از چنین چیدمان هایی می توان برای افزایش آگاهی عمومی درباره مقولات زیست محیطی و فرهنگ حفاظت از محیط زیست استفاده کرد. این مجسمه، در بخش ورودی منطقه ای که همه ساله، فستیوال تولوم برگزار می شود، احداث شده است.


2

استفاده از تنالیته رنگ های گرم در طراحی دکوارسیون داخلی

برای علاقمندان به طراحی دکوراسیون داخلی، این عکس، الگویی از به کار بردن رنگ های گرم در طراحی یک اتاق پذیرایی را به نمایش می گذارد. کارین بونجیان از شرکت EVOLUTION 21 این خانه را در منطقه MECHELEN بلژیک طراحی کرده است.

3
وقتی رنگ ها، شادی آفرین می شوند

ترکیبی از رنگ های شاد را برای دیزاین ساختمان های قدیمی در پرو شاهد هستیم. که معماری منظر زیبایی را با هزینه کم خلق کرده و چنین رویکردهایی که در طراحی و رنگ آمیزی هیجان انگیز بناهای قدیمی، می تواند بستر خوبی برای توسعه گردشگری شهری و هم چنین ارتقا نایت لایف مناطق خاصی از شهر و ترغیب گردشگران به عکسبرداری و معرفی مناطق در شبکه های اجتماعی باشد.

4
الگوهایی برای معماری منظر شاد و رنگارنگ

معماری منظر (landscape architecture)  متنوع، رو به تعالی و همیشه در حال تغییر و تحول است. مقیاس فعالیت آن از جزء فضاهای بیرونی یک خانه تا مقیاس های بزرگ شهریه مان است همان طور که در ۲ عکس بالا مشاهده می کنید.


5

سادگی و خلاقیت، برگ برنده در مد و معماری است.

توجه بهزیباسازی محیط پیرامون و طراحی منظر از گذشته های دور یکی از ارکان اصلی معماری ایرانی به شمار می رود و امیدواریم سازمان های زیباسازی شهردای ها در سراسر کشور به قدرت رنگ و خلاقیت برای جذابیت آفرینی بناها و المان های شهری توجه کنند.


6

ریزورت های رویایی در آمریکا

عکس بالا، قدرت معماری در تناسب با محیط پیرامون را به تصویر می کشد. توسط شرکت WENDEL BURNET ARCHITECTS طراحی شده و یک ریزورت لوکس ۵ ستاره را در کانیون UTAH آمریکا به تصور می کشد. نوع دیزاین، همزیستی مسالمت آمیز معماری با محیط خشک پیرامون را در یک محیط ورزشی و SPA لوکس به نمایش گذاشته است. طراحی به گونه ای است که گویی یک اسپا طبیعی داخل گرند کانیون، خلق شده است و مشتری می تواند از چشم اندازهای زیبای منطقه از داخل وان های داغ و استخرها لذت ببرد.


7

معماری برای گربه های لاکچری بی حال!

معماری برای گربه های بی حس و حال لاکچری خانه های لوکس این روزها، برنامه ها و طرح های جذاب اما ساده ای دارد که ۲ نمونه را در بالا مشاهده می کنید. اگر چنین مکان هایی در خانه داشته باشید، هر گربه ای عاشق شما خواهد شد!

8

از کالیفرنیا تا مالدیو

طراحی سبز مثل مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR)، به توسعه پایدار می اندیشد. به تقویت رابطه مسالمت آمیز انسان با طبیعت و دوستی با طبیعت و استفاده از ظرفیت های بکر طبعیت هزار رنگ برای زندگی بهتر وسالم تر. معماری می تواند در ارتباط مسالمت آمیز انسان با طبیعت، نقش آفرینی کرده و با جادوی رنگ ها و خطوط، طرح های بدیع، ساده و شیک را مثل ۲ تصویر بالا، به ارمغان آورد.


9

هنر معماری سبز

عکس بالا، الگویی الهام بخش برای طراحی خانه های سبز (GREEN HOUSE) را به نمایش می گذارد که برای معماران سبز (GREEN ARCHITECTURES)، روشی جذاب و نوین برای ساخت بناها و عمارت ها و اتاق هایی همراه با طبیعت با کم ترین وسایل وابزار است. خانه ای در NEW SOUTH WALES را مشاهده می کنید که تناسب زیبای چوب و طبیعت را برای دیزاین یک اتاق خواب کوچک به نمایش گذاشته است. این طراحی توسط LITTLE BYRONCO صورت گرفته و نمونه ای از طراحی معماری سبز در استرالیا را به تصویر می کشد که مثل اسکاندیناوی، به معماری سبز علاقه زیادی دارند.

برای تحصیل در رشته ARCHITECTURY در دانشگاه های خارج از کشور، اگر مقصد شما نروژ باشد، تحصیل رایگان است. اگر مقصد شما آمریکا باشد، داشتن GRE با نمره وربال ۱۵۵ از ۱۷۰ الزامی است. اگر قصد مطالعه و تحقیق روی گرین آرکیتکچر دارید، در ایران، کتاب های خوبی در این زمینه منتشر شده است. آرشیتکت های خوب، خوب میبینند، بخشی از سبک زندگی خوب، پول خوب، ثروت خوب و سرمایه زیاد، به خوب دیدن شما بستگی دارد. دیدنی مسئولانه و خلاقانه.

 

طبیعت معماری معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین