کد خبر: 39737 A

نویسنده زن "آسیایی‌های خرپول" استعفا داد/ دردسر دستمزد یک هشتمی

نویسنده زن "آسیایی‌های خرپول" استعفا داد/ دردسر دستمزد یک هشتمی

نویسنده آسیایی‌تبار "آسیایی‌های خرپول" به دلیل اختلاف ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار دلاری دستمزد با دیگر نویسنده این فیلم موفق، از همکاری در نگارش فیلمنامه دو دنباله آن کنار کشید.

ایران آرت: ادل لیم وقتی فهمید قرار است برای نوشتن دو قسمت بعدی فیلم سینمایی «آسیایی‌های خرپول» ۱۱۰ هزار دلار دستمزد بگیرد، عطای کار کردن در این پروژه را به لقایش بخشید. این در حالی است که دستمزد پیتر چیارلی برای انجام دادن همین کار کنار نویسنده مالزیایی/چینی رقمی در حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دلار است.

به گزارش همشهری آنلاین، با اینکه لیم پیش از ورود به دنیای سینما تنها در عرصه تلویزیون فعال بود اما فاصله زیاد میان دستمزد نویسندگان در هالیوود چندان هم معمول نیست. چیارلی پیش‌تر چند فیلمنامه موفق در کارنامه داشت؛ از جمله کمدی «پیشنهاد» با بازی ساندرا بولاک و رایان رینولدز در ۲۰۰۹. در شرایط فعلی یک‌هشتم بودن دستمزد لیم در مقایسه با همکارش در دو پروژه سینمایی بحث‌هایی را در سینمای آمریکا پیش کشیده است.

کمدی عاشقانه «آسیایی‌های خرپول» سال گذشته با هزینه ۳۰ میلیون دلار تولید شد و حدود ۲۴۰ میلیون دلار در دنیا فروخت. همین پیروزی در گیشه‌ها استودیو برادران وارنر را به صرافت انداخت دو دنباله دیگر بر اساس کتاب‌های کوین کوآن برای تماشاگران تازه‌تر بسازد؛ «دوستان پولدار چینی» و «دردسرهای آدم‌های پولدار».

گفته می‌شود چیارلی پیشنهاد تقسیم کردن دستمزدها را به لیم داده اما نویسنده مالزیایی آن را نپذیرفته است. به عقیده این فیلمنامه‌نویس آسیایی، تهیه‌کنندگان هالیوودی نباید تصور کنند بی‌عدالتی‌های آنها در حق زنان و غیرآمریکایی‌ها می‌تواند با بزرگواری مردان سفیدپوست حل و فصل شود.

 

هالیوود نویسنده آسیایی های خرپول ادل لیم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین