کد خبر: 39605 A

نوید محمدزاده و پیمان معادی در فتوکال جشنواره ونیز/ عکس‌ها

نوید محمدزاده و پیمان معادی در فتوکال جشنواره ونیز/ عکس‌ها

"متری شیش و نیم" به کارگردانی سعید روستایی یکی از آثار بخش افق‌های هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز است

ایران آرت: مراسم فوتوکال فیلم "متری شیش و نیم" به کارگردانی سعید روستایی از ایران روز سه‌شنبه در جشنواره ونیز برگزار شد.

روستایی به همراه پیمان معادی، نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی بازیگران فیلم و هومن بهمنش فیلمبردار و محمد اطبایی پخش‌کننده فیلم در مراسم فوتوکال فیلم شرکت کردند.

"متری شیش و نیم" یکی از آثار بخش افق‌ها (دومین بخش مسابقه رسمی) جشنواره ونیز 2019 است و در این بخش با 18 فیلم دیگر رقابت می‌کند. این فیلم دوشنبه‌شب در ونیز دو نمایش داشت و امروز و فردا دو بار دیگر در لیدو روی پرده می‌رود.

داستان "متری شیش و نیم"  درباره چند مأمور پلیس مبارزه با مواد مخدر به سردستگی صمد (معادی) است که به دنبال یک فروشنده بزرگ شیشه در تهران (محمدزاده) هستند.

محمدزاده دو سال پیش با فیلم "بدون تاریخ، بدون امضا" در لیدو جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌ها را دریافت کرد.

photo_2019-09-03_16-35-48

photo_2019-09-03_16-35-48 (2)

سوزانا نیکه‌رلی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر ایتالیایی رئیس داوران بخش افق‌های جشنواره ونیز 76 است. "نیکو، 1988" به کارگردانی او در 2017 فیلم افتتاحیه بخش افق‌های ونیز بود و جایزه اصلی این بخش را نیز برد. (نیکه‌رلی همان سالی این جایزه را گرفت که رخشان بنی‌اعتماد کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی یکی از داوران بخش مسابقه افق‌های جشنواره بود و "بدون تاریخ، بدون امضا" از ایران در این بخش برنده دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد برای نوید محمدزاده شد).

مارک آدامز مدیر هنری جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ، رشید بوشارب فیلمساز فرانسوی، آلوارو ورخنر فیلمساز اروگوئه‌ای و ایوا سانجورجی مدیر هنری جشنواره بین‌المللی فیلم وین، دیگر داوران این دوره بخش افق‌ها هستند. آن‌ها در این بخش برندگان بهترین فیلم، بهترین کارگردان، جایزه ویژه هیئت داوران، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه را انتخاب می‌کنند.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز 28 اوت تا 7 سپتامبر (6 تا 16 شهریور) برگزار می‌شود.

 

جشنواره فیلم ونیز سعید روستایی متری شیش و نیم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین