کد خبر: 39407 A

حکمرانی ستاره سینما در درام شکسپیری/ تیزر "پادشاه" رونمایی شد

حکمرانی ستاره سینما در درام شکسپیری/ تیزر "پادشاه" رونمایی شد

فیلم درام تاریخی و جاه‌طلبانه‌ی نت‌فلیکس اثر جدید دیوید میشد برای اولین در جشنواره‌ ونیز اکران می‌شود.

ایران آرت: نت‌فلیکس اولین تریلر رسمی برای فیلم "پادشاه" (The King) با بازی "تیموتی شلمی" بازیگر نامزد اسکار و ستاره‌ی آثار مستقل در نقش "هنری پنجم" را منتشر کرد. این درام تاریخی تازه‌‌ترین فیلم "دیوید میشد" کارگردان "ولگرد" (The Rover) و "ماشین جنگی" (War Machine) است. او در نگارش فیلمنامه با نویسنده، کارگردان و بازیگر "جوئل اجرتون" همکاری کرده است. "هنری پنجم" اقتباسی است از نمایشنامه‌ی "هنری چهارم، بخش ۱"، "هنری چهارم بخش ۲" و "هنری پنجم" اثر "ویلیام شکسپیر". هنری پنجم با بازی شلمی در ابتدا یک شاهزاده‌ی خودسر است که پس از مرگ پدر به قدرت می‌رسد. فیلم در مورد دوران ابتدایی سلطنت هنری پنجم است و او باید تنش‌های سیاسی را پس از تاج‌گذاری مهار کند.

میشد برای این فیلم بازیگران توانایی برای بازی در مقابل شلمی انتخاب کرده است. اجرتون در "پادشاه" نقش "سر جان فالستف" را ایفا کرده در حالی که "رابرت پتینسون" در نقش "لوئی، دوک گویان"، "بن منلسون" در نقش "هنری چهارم"، "شان هریس" در نقش "مایکل ویلیامز"، "لیلی رز دپ" در نقش "کاترین والوا" و "توماسین مک‌کنی" در نقش "فلیپای انگلستان" ظاهر می‌شوند.

به گزارش 30نما، "پادشاه" برای اولین بار در سراسر دنیا در بخش خارج از مسابقه‌ی جشنواره‌ی ونیز روی پرده می‌رود. این پروژه یکی از چندین عناونی است که با سرمایه‌گذاری نت‌فلیکس در این فستیوال سینمایی اکران می‌شود. "داستان ازدواج" به کارگردانی "نوآح بامبک" و "لاندومات" اثر "استیون سودربرگ" دیگر فیلم‌های این شبکه در جشنواره‌ی امسال خواهند بود. شلمی در چند سال اخیر حضور مداومی در ونیز و دیگر جشنواره‌های پاییز داشته و "پادشاه" بار دیگر او را به رقابت اسکار بازمی‌گرداند. او سال گذشته با فیلم "پسر زیبا" محصول آمازون در این رقابت حضور یافته بود. "پادشاه" و "زنان کوچک" ساخته‌ی "گرتا گرویگ" دو فیلم پرستاره‌ی شلمی در فصل اهدای جوایز امسال خواهند بود. او پس از این دو فیلم باید برای "دنی ویلنوو" در بازسازی "شنزار" (Dune) جلوی دوربین برود.

"دیوید میشد" پیش از "پادشاه" فیلم "ماشین جنگی" با بازی "برد پیت" را هم برای نت‌فلیکس ساخته بود. این کارگردان در سال ۲۰۱۰ با درام جنایی "قلمرو حیوانات" به شهرت جهانی رسید و "جکی ویور" بازیگر آن را به شکلی غیرمنتظره نامزد اسکار بهترین بازیگر زن کرد.

 

تیموتی شالامه فیلم پادشاه هنری پنجم دیوید مشد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین