کد خبر: 39308 A

خانه شاعر معاصر مرمت و احیا می‌شود

خانه شاعر معاصر مرمت و احیا می‌شود

عملیات مرمت و احیاء خانه مهدی اخوان ثالث که پیش تر توسط شهرداری منطقه 6 به تملک درآمده بود همزمان با سالروز درگدشت این هنرمند ایرانی آغاز شد.

ایران آرت: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اتمام فاز اول مطالعات مرمت و باز زنده سازی خانه مهدی اخوان ثالث،گفت: امروز همزمان با سالگرد درگذشت این شاعر ، عملیات پروژه مرمت و احیای خانه اخوان ثالث آغاز شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا آقایی در این باره ضمن اعلام این خبر و با اشاره به ضرورت تملک و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی شهر تهران ، بیان کرد: در راستای احیا و باز زنده سازی خانه مشاهیر، نخبگان و ترویج ارزش ها و اندیشه های نخبگان هنر و ادبیات که از اهداف شهرداری تهران است، عملیات مرمت و احیاء خانه مهدی اخوان ثالث نیز که پیش تر توسط شهرداری منطقه 6 به تملک درآمده بود همزمان با سالروز درگدشت این هنرمند ایرانی آغاز شد.

آقایی با تاکید بر حفظ هویت خانه-موزه در مرمت این بنا افزود: تلاش خواهیم کرد تا ماهیت معماری و روح حاکم بر این مجموعه با همان حس و حال گذشته بازسازی شود.

براساس گزارش شهرنوشت،  منزل مهدی اخوان ثالث در خیابان دکتر فاطمی، قرار دارد و این اثر در تاریخ اول مهر ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۴۰۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

شعر شاعر مهدی اخوان ثالث
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین