کد خبر: 39240 A

هشت فیلم مهم جشنواره ونیز/ از فضانورد شدن برد پیت تا ماجرای سیاسی کریستن استوارت

هشت فیلم مهم جشنواره ونیز/ از فضانورد شدن برد پیت تا ماجرای سیاسی کریستن استوارت

منتقدان سینمایی هالیوود ریپورتر ۸ فیلم مهم و برتر شرکت‌کننده در جشنواره ونیز را اعلام کردند.

ایران آرت: چهار روز دیگر جشنواره بین‌المللی فیلم "ونیز" آغاز می‌شود و فیلم‌های شاخص روز دنیا در این رویداد مهم سینمایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

منتقدان سینمایی هالیوود ریپورتر ۸ فیلم مهم و برتر شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره ونیز را اعلام کرده‌اند که از دیدگاه این کارشناسان بیشترین بخت کسب جوایز این فستیوال سینمایی هستند.

در ادامه به گزارش فارس فهرست این ۸ فیلم با توضیحی مختصر در مورد عوامل و موضوع فیلم آمده است:

۱-"پوست آمریکایی"

1

"نِیت پارکر" کارگردان فیلم موفق "تولد یک ملت" حالا با فیلم "پوست آمریکایی" در جشنواره ونیز حضور می‌یابد. این فیلم اولین اکران خود را در جشنواره فیلم "سان‌دَنس" تجربه کرد. کمپانی "فاکس سرچ‌لایت" توزیع جهانی این فیلم را برعهده دارد.

۲-"همشهری کِی"

2

الکس گیبنی که از معروف‌ترین مستندسازان معاصر آمریکاست که با موضوعاتی همچون "مذهب‌شناسی" "ویکی‌لیکس" "دوپینگ ورزشی" "رسوایی تجاوز جنسی" که کلیسای کاتولیک را به لرزه درآورد، به شهرت رسید. او حالا با فیلم "همشهری کِی" و از نگاه منتقدین یکی از بخت‌های اصلی جشنواره ونیز محسوب می‌شود. داستان فیلم در مورد  پرونده عجیب میخائیل کدورکوفسکی که زمانی اعتقاد داشت ثروتمندترین مرد روسیه است ، است که در دهه ۱۹۹۰ قبل از تحمل یک دهه زندان به دلیل کلاهبرداری، به خاطر عقاید ضد پوتین جایگاه مقبولی نزد مخالفان حکومت روسیه یافت.

۳-"پادشاه"

3

"دیوید میچاد" کارگردان استرالیایی که با فیلم "قلمرو پادشاهی حیوانی" به شهرت بین‌المللی رسید نگاهی نو و تازه به اثر "هنریاد"(نمایشنامه‌های تاریخی شکسپیر) انداخته است. "تیموتی شَلِمِی" در نقش شاهزاده هِیل و "بن مندلسون" در نقش پدرش ایفای نقش می‌کنند که پس از پدر بر تخت پادشاهی می‌نشیند. "رابرت پَتینسون" در نقش "دافن فرانسه"(پسر ارشد پادشاه فرانسه) بازی می‌کند. "جوئل اگرتون" و خود "دیوید میچاد" نویسندگی فیلم‌نامه را برعهده داشته‌اند.

۴-"داستان ازدواج"

4

ساخته "نوا بامباخ" داستان زوجی‌ست که می‌خواهند به صورت توافقی از هم جدا شوند اما این طلاق به کشمکش می‌انجامد. "آدم درایور" شوهر که در نقش یک کارگردان فیلم تجربی است و "اسکارلت یوهانسن" در نقش زن که در لس‌آنجلس به نیویورک مهاجرت کرده‌اند. پس از "داستان‌های میِروویتز" این دومین فیلم بلند است که بامباخ برای نت‌فلیکس می‌سازد. جالب اینکه "لورا درن" در این فیلم در نقش خودش "لورا درن" بازی می‌کند. "آلن آلدا" "رِی لیوتا" و "مریت ویور" از دیگر هنرپیشگان فیلم "داستان ازدواج" هستند.

۵-"یک افسر و یک جاسوس"

5

این فیلم به کارگردانی "رومن پولانسکی" فیلمساز تبعیدی است و داستان به قرن نوزدهم بازمی‌گردد و افسر واحد توپخانه یهودی فرانسوی که به اتهام خیانت و با استناد به مدارک مستند به نادرست و ناعادلانه به حبس ابد محکوم می‌شود. این فیلم حضوری پررنگ در جشنواره فیلم ونیز خواهد داشت. داستان این فیلم اقتباسی از رمان "رابرت هریس" است. "امانوئل سیگنر" "لوئی گَرِل" و "ژان دو ژَغدَن" هنرپیشگان اصلی فیلم را تشکیل می‌دهند.

۶-"سِبِرگ"

6

این فیلم ساخته "بندیکت اندروز" کارگردان استرالیایی است که تریلری سیاسی است و روایت‌گر یک مامور اف‌بی‌آی در دهه ۶۰ میلادی است که در یک آشوب حقوق مدنی در شهر لس‌آنجلس شرکت می‌کند و تحت پیگرد قرار می‌گیرد. "کریستین استوارت" در نقش "جین سبرگ" قهرمان داستان بازی می‌کند. "جک اوکانل" "آنتونی مکی" و "مارگارت کوالی" از دیگر هنرپیشگان این فیلم هستند.

۷-"شبکه وَسپ"

7

"اولیویه آسایاس" کارگردان این فیلم است که با مینی سریال "کارلوس" با موضوع تحقیقات تروریسم در آمریکای جنوبی" به شهرت رسید. این کارگردان و نویسنده فرانسوی "پنه‌لوپه کروز" "ادگار رامیرِز" و "گائل گارسیا برنال" را در فیلم خود با عنوان "شبکه وسپ" به خدمت گرفت. داستان فیلم در مورد جاسوسان کوبایی در دهه ۹۰ در فلوریدا را به تصویر می‌کشد که برای نفوذ به سازمان‌هایی که حملات ضد فیدل کاسترو را انجام می‌دهند مامور شده‌اند.

۸-"اَد استرا"

8

"جیمز گرِی" کارگردان مورد علاقه منتقدین، سازنده فیلم "اَد استرا" است. اولین تجربه او در جشنواره ونیز به سال ۱۹۹۴ با فیلم "اودسای کوچک" بازمی‌گردد و حالا با فیلمی علمی تخیلی بازمی‌گردد. "برد پیت" در این فیلم در نقش یک فضانورد در اعماق فضا به دنبال پدر گم شده‌اش می‌گردد که آزمایشش تهدیدی برای حیات بشر بر روی سیاره زمین است. "تامی لی جونز" "روت نگا" "لیو تایلر" و "دونالد ساترلند" دیگر هنرپیشگان این فیلم هستند.

جشنواره فیلم ونیز قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیا و یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان به‌شمار می‌آید. این جشنواره نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی برگزار شد و در کنار جشنواره‌هایی چون "کن" و "برلین" از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان به‌شمار می‌آید. جشنواره فیلم ونیز در طول سال‌های جنگ دوم جهانی برگزار نمی‌شد و در برخی سال‌ها، بخش مسابقه آن فعال نبوده‌است.

جایزهٔ اصلی جشنواره ونیز، شیر طلایی نام دارد. همچنین در این جشنواره، جایزه‌ای به نام جایزهٔ انسانیت وجود دارد. این جایزه که مبلغ آن ۵۰ هزار دلار است، به سینماگران و بازیگرانی اهدا می‌شود که خود را وقف فعالیت‌های انسان‌دوستانه می‌کنند. جشنواره بین‌المللی موسیقی معاصر ونیز، جشنواره بین‌المللی تئاتر ونیز، نمایشگاه بین‌المللی معماری ونیز و جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان کارناوال ونیز به صورت جداگانه زیر نظر مجموعه جشنواره‌های ونیز برگزار می‌شوند.

 

جشنواره فیلم ونیز برد پیت اسکارلت جوهانسون کریستن استوارت داستان ازدواج فیلم پوست آمریکایی اد استرا همشهری کی فیلم داستان ازدواج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین