کد خبر: 39200 A

فلسطین با یک فیلم طنز در اسکار ۲۰۲۰/ کارگردانی که زندگی خودش را به تصویر کشید

فلسطین با یک فیلم طنز در اسکار ۲۰۲۰/ کارگردانی که زندگی خودش را به تصویر کشید

فلسطین با فیلمی با عنوان "باید بهشت باشد" وارد رقابت فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۰ شد.

ایران آرت: یک فیلم طنزآمیز ساخته کارگردان کهنه‌کار ایلیا سلیمان با عنوان «باید بهشت باشد» به عنوان نماینده فلسطین در رقابت فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۰ انتخاب شد.

این فیلم که در بخش رقابتی جشنواره کن امسال حضور داشت، موفق به کسب تقدیر ویژه داوران کن و نیز جایزه منتقدان فیپرشی شد. در این فیلم سلیمان برای نخستین بار در چهار فیلمی که ساخته، به خارج از سرزمین مادری‌اش فلسطین رفته است.

به گزارش مهر، در این فیلم فیلمساز با ایفای نقشی تقریبا مبنی بر زندگینامه خودش در نقش کارگردانی ظاهر شده که از ناصریه به پاریس، نیویورک و مونترال می‌رود و به مشاهده آنچه می‌پردازد که نه تنها به معنی فلسطینی بودن است بلکه به معنی زندگی در جهانی از بقا و کنترل پلیس است.

علی سلیمان همکار همیشگی این کارگردان در این فیلم از دیگر بازیگران است.

منتقد هالیوود ریپورتر از این فیلم به عنوان یک نامه عاشقانه دیگر برای فلسطین از چاپلین روزگار مدرن یاد کرده است.

«باید بهشت باشد» اولین فیلم سلیمان در یک دهه اخیر و پس از ساخت طنز سیاه «زمانی که باقی می‌ماند» محصول ۲۰۰۹ است.

«دست یزدان» ساخته ۲۰۰۲ نیز موفق به کسب جایزه داوری کن شده بود و سال ۲۰۰۳ به عنوان نماینده فلسطین به اسکار خارجی زبان معرفی شده بود.

با وجود داشتن صنعت نسبتا کوچک فیلم در فلسطین، همواره فیلم نماینده فلسطین به اسکار معرفی شده و از ۱۲ فیلم معرفی شده ۲ عنوان نامزد کسب اسکار هم شده‌اند که شامل «عمر» در سال ۲۰۱۳ و «اینک بهشت» در سال ۲۰۰۵ هر دو ساخته هانی ابو-اسد بوده است و هر ۲ به فهرست نهایی این رقابت راه یافته بودند.

 

اسکار اسکار 2020 ایلیا سلیمان باید بهشت باشد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین