کد خبر: 39163 A

شورش دختر خالق مرد عنکبوتی علیه مارول/ به پدرم بی احترامی شد

شورش دختر خالق مرد عنکبوتی علیه مارول/ به پدرم بی احترامی شد

دختر استن لی می‌گوید مدیران دیزنی و مارول به پدرش که خالق چند شخصیت و داستان‌های مصور مارول بود بی‌احترامی کردند.

ایران آرت: اختلاف نظر کمپانی‌های دیزنی و سونی درباره آینده سری فیلم‌های "مرد عنکبوتی" نه تنها باعث جدایی این ابرقهرمان از جهان سینمایی مارول (به عنوان یکی از محصولات متعلق به دیزنی) می‌شود، بلکه باعث موضعگیری برخی چهره‌های سینمایی هم شده است. اما در این میان دختر استن لی خالق بسیاری از داستان‌های مصور مارول به نفع سونی وارد میدان شده و دست به افشاگری علیه دیزنی و استودیو مارول زده است.

به دنبال فروش بیش از یک میلیارد دلاری "مرد عنکبوتی: دور از خانه" خبرهایی درباره اختلاف دو کمپانی سونی و دیزنی بر سر کنترل دو فیلم بعدی این مجموعه منتشر شد و نهایتا به شکل رسمی اعلام شد که این اختلاف باعث شده تا دیزنی و مارول دیگر در فیلم‌های بعدی "مرد عنکبوتی" مشارکت نکنند. این به معنای خروج شخصیت مرد عنکبوتی با بازی تام هالند از جهان سینمایی مارول هم هست. 

به گزارش آی سینما، امتیاز فیلم‌های "مرد عنکبوتی" بر اساس قراردادهای پیشین که قبل از ملحق شدن مارول به دیزنی و مشهور شدن جهان سینمایی مارول منعقد شده بود، در اختیار سونی است و حالا به نظر می‌رسد جدال میان سونی و دیزنی آینده را به خطر انداخته. چهره‌هایی مثل جرمی رنر به شکل آشکار از دیزنی حمایت کرده‌اند.

اما جوان سلیا لی دختر استن لی موضع متفاوتی گرفته است. او می‌گوید مدیران دیزنی و مارول به پدرش که خالق چند شخصیت و داستان‌های مصور مارول بود بی‌احترامی کردند.

او در گفت‌وگو با تی‌ام‌زی از سونی حمایت کرده است: "تلاش مارول و دیزنی برای کنترل مطلق آثار خلق شده توسط پدرم باید توسط دیگرانی که علاوه بر سود کردن برای استن لی و میراثش احترام هم قائل هستند، بررسی و متعادل شود."

جوان سلین لی در ادامه گفته: "چه سونی باشد یا فرد دیگری، تکامل ادامه‌دار شخصیت‌های استن لی و میراثش لایق زاویه دیدهای متنوع است."

اما دختر استن لی در ادامه این مصاحبه به شدت به مدیران دو کمپانی دیزنی و مارول تاخته است: "وقتی پدرم فوت کرد، هیچکس از مارول یا دیزنی با من تماس نگرفت. آنها از روز اول با با کارهای پدرم مثل کالا برخورد کردند و هرگز در برابر او و میراثش احترام و ادب را رعایت نکردند. در نهایت هیچکس بدتر از مدیران مارول و دیزنی با پدرم رفتار نکرد._

این انتقادات تند و تیز دختر چهره‌ای که نزد طرفداران آثار مارول بسیار محبوب است، هنوز با واکنش و پاسخ کمپانی‌های دیزنی و مارول مواجه نشده است.

هالیوود مرد عنکبوتی مرد عنکبوتی: دور از خانه دنیای سینمایی مارول
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین