کد خبر: 39141 A

آلمان با "خرابکار سیستم" وارد رقابت اسکار شد

آلمان با "خرابکار سیستم" وارد رقابت اسکار شد

"خرابکار سیستم" از میان هفت فیلم آلمانی که کاندیدای شرکت در رقابت‌های اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شده بودند، به عنوان بهترین فیلم و نماینده آلمان برگزیده شد.

ایران آرت: خبر انتخاب فیلم "خرابکار سیستم" (Systemsprenger) به عنوان نماینده آلمان برای اسکار ۲۰۲۰ را German Films، نمایندگی فیلم‌های آلمان در خارج این کشور، چهارشنبه ۲۱ اوت اعلام کرد.

نورا فینگ‌شایت، کارگردان "خرابکار سیستم"، پس از شنیدن خبر انتخاب فیلمش برای شرکت در رقابت‌های جایزه اسکار گفت که او و تیمش ازین بابت احساس افتخار می‌کنند و سپاسگزارند.

فیلم "خرابکار سیستم" هم اکنون در جشنوراه‌های مختلف سینمایی در حال نمایش است و احساساتی قوی را در هر جایی که نمایش داده شده برانگیخته است. کارگردان فیلم در این باره می‌گوید: "واکنش‌های قوی‌ تماشاگران نشانگر آن است که سینما می‌‌تواند، زمانی که موضوع بر سر انسان بودن باشد، گفت‌وگویی را میان فرهنگ‌ها به وجود آورد."

به گزارش دویچه‌وله، این فیلم که به عنوان فیلمی بسیار نزدیک به واقعیت توصیف می‌شود، زمانی که در جشنواره فیلم برلین برای نخستین بار به نمایش درآمد توجه و بحث‌های فراوانی را برانگیخت.

آلبرشت شوخ، بازیگر نقش اصلی فیلم، در این فیلم نقش میشا، مددکار و روان‌درمانگری را بازی می‌کند که با روش‌هایی غیرمعمول می‌کوشد دختری ۹ ساله به نام بنی را (با بازی هلنا تسنگل) از دایره خشونت و ناامیدی خارج کند.

50117607_304

بنی کودکی است که از همه جا رانده شده، از خانواده‌ای که تربیت او را به عهده داشته، از گروه نوجوانانی که عضوش بوده و از مدرسه. حتی مادر بنی از رفتار غیر قابل پیش بینی دخترش می‌ترسد.

آکادمی اسکار در ماه ژانویه پنج فیلم را از میان فیلم‌های متقاضی شرکت در رقابت‌های بخش فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان انتخاب خواهد کرد. جوایز اسکار در ۹ فوریه ۲۰۲۰ اعطا خواهند شد.

سینمای آلمان اسکار 2020 خرابکار سیستم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین