کد خبر: 38981 A

بازسازی یک سریال قدیمی با حضور نیل گیمن

بازسازی یک سریال قدیمی با حضور نیل گیمن

نیل گیمن در بازسازی سریال فانتزی "گرمنگست" مشارکت می‌کند.

ایران آرت: قرار است اقتباس جدیدی از مجموعه رمان‎های درام-فانتزی «گرمنگست» (Gormenghast) توسط کمپانی فریمانتل و شوتایم ساخته شود. کمپانی BBC پیش از این در سال ۲۰۰۰ دو رمان اول این مجموعه را در قالب یک مینی‌سریال منتشر کرد که «جاناتان ریس میرز» و «کریستوفر لی» در آن به ایفای نقش پرداختند. در بازسازی جدید که بر اساس سری کتاب‎های «مروین پیک» ساخته خواهد شد، شاهد ترکیبی قدرتمند از نویسندگانی چون «توبی ویتهوس»، «آکیوا گلدزمن» و «نیل گیمن» هستیم.

«توبی ویتهوس» پیش از این به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس در سریال «دکتر هو» (Doctor Who) حضور داشت. «نیل گیمن» نیز اخیراً نویسندگی مجموعه تلویزیونی «فال نیک» (Good Omens) که یک سریال اقتباسی است را بر عهده داشته و موفقیت زیادی کسب کرده. همچنین کمپانی فریمانتل در حال تولید سریال «خدایان آمریکایی» (American Gods) است که از شبکه استارز پخش می‌شود. این مجموعه تلویزیونی نیز اقتباسی از کتابی به همین نام از «نیل گیمن» است.

به گزارش سی نما، شبکه شوتایم اتاق نویسندگان را راه‌اندازی کرده و «ویتهوس» مدیریت آن را بر عهده دارد. «ویتهوس» در کنار تولیدکنندگان اجرایی این مجموعه، «گیمن»، «گلدزمن»، «دانته دی لورتو»، «الیور جونز»، «بری سپیکینگز» و «دیوید م. استرن» از سال گذشته مشغول تهیه این سریال هستند. «گیمن» در حال حاضر با کمپانی آمازون قرارداد تمام‌وقت دارد، اما این نمایش جدای از آن قرارداد است.

داستان اصلی مجموعه «گرمنگست» (Gormenghast) شخصیت‌هایی را دنبال می‌کند که در یک مکان عظیم و در حال فروپاشی به نام قلعه «گرمنگست» زندگی می‌کنند. درام در سراسر این قلعه وجود دارد، از جنگ بر سر تاج و تخت تا رنج‌ها و مشکلات یک پسربچه که در آشپزخانه قلعه کار می‌کند. به بیانی دیگر داستان تمام طبقات را شامل می‌شود.

گیمن می‌گوید اکنون زمان مناسبی برای بازسازی دوباره «گرمنگست» است: «BBC یک‌بار شانس خود را امتحان کرد، آن هم زمانی که به تصویر کشیدن غیرممکن‌ها بسیار دشوار بود. نکته مهم این است که ما اکنون توانایی ساخت این سریال را داریم. ما الان در دنیایی هستیم که می‌توانیم غیرممکن‌ها را به تصویر بکشیم. در داستان «گرمنگست» شما فقط با یک قلعه به عظمت یک شهر سروکار ندارید، بلکه با افراد فوق‌العاده باشکوه و به‌یادماندنی سروکار دارید.»

قلعه‌ای به‌اندازه یک شهر، پر از شخصیت‌های فانتزی که توسط «ویتهوس»، «گلدزمن» و «گیمن» خلق شده است.

 

فیلم سینمایی هالیوود نیل گیمن سریال پربیننده گرمنگست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین