کد خبر: 38783 A

هتل جدید دبی با طراحی گروه زاها حدید/ عکس‌ها

هتل جدید دبی با طراحی گروه زاها حدید/ عکس‌ها

هتل‌های ME by Melia با رویکرد مترقی و طراحی-محور خود در پایتخت‌های فرهنگی سراسر جهان واقع شده‌اند.

ایران آرت: این ساختمان در منطقه برج خلیفه دبی واقع شده است، "opus" کاری از گروه معماران زاها حدید برای Omniyat است که اولین هتل "ME by Melia" را در خاورمیانه ساخته است. این هتل توسط هتل های بین المللی مِلیا (یکی از هتل داران برجسته جهان با بیش از 350 هتل در 39 کشور جهان) راه اندازی شده است، هتل های "ME by Melia" با رویکرد مترقی و طراحی-محور خود در پایتخت های فرهنگی سراسر جهان واقع شده‌اند.

"Opus" به شکل دو برج مجزا طراحی شده است که در یک کل واحد و به شکل یک مکعب به هم می رسند. سپس در این مکعب "تراشیده شده"، یک خلاء مرکزی ایجاد می شود که به خودی خود یک حجم مهم در این ساختمان است – و چشم اندازی از مرکز ساختمان به قسمت بیرونی ساختمان ایجاد می کند. سیالیت این وید هشت طبقه با فرمی آزاد بدر تضاد با هندسه دقیق متعامد مکعب اطراف آن است.

به گزارش آرل، این دو برج توسط یک آتریوم چهار طبقه در طبقه همکف به وسیله یک پل، با فاصله 71 متری از سطح زمین، مرتبط می شوند. این پل در سه طبقه و به صورت نامتقارن و دارای عرض 38 متری است. همراه با ME دبی ، Opus ، 12 "رستوران" و یک "بار" در پشت بام و 5202 مترمربع فضای اداری را درخود جای می دهد.

1

مهدی امجد ، رئیس اجرایی و مدیرعامل Omniyat گفت: " Opus با دیدگاه Omniyat در برخورد با پروژه ها مطابقت دارد، به گونه ای که گویی این ساختمان یک اثر هنری بی نظیر و منحصر به فرد است. این طرح از کیفیت فوق العاده ابتکاریِ آثار گروه معماری زاها حدید استفاده می کند. یک حسی شبیه به یک مجسمه را نشان می دهد، که تعادل بین فضای توپر و خالی، مات و شفاف، داخلی و خارجی را به نمایش می گذارد.

"شما همیشه انتظار دارید که از طرحهای ZHA (گروه معماری زاها حدید) غافلگیر شوید ، اما Opus برای"ME by Melia" در دبی فراتر از چیزی است که ما ممکن است پیش بینی کرده باشیم. گابریل اسکار، معاون رییس و مدیرعامل توضیح داد: " ما مفتخریم که این پروژه شگفت انگیز را در نمونه کارها خود داشته باشیم."

3

طراحی هتل-زاها حدید

مشخصات پروژه:

معماران: گروه معماران زاها حدید

موقعیت: دبی، امارات متحده

دسته بندی: معماری چند منظوره

طراحی: Zaha Hadid, Patrik Schumacher, Christos Passas

مدیر گروه طراحی زاها حدید : Christos Passas

مساحت: 84345 مترمربع

سال ساخت: 2019

طبقات: 7طبقه زیر زمین- 20 طبقه روی زمین

وضعیت پروژه : در حال ساخت

4

5

معماری زاها حدید معماری مدرن دوبی هتل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین