کد خبر: 38766 A

افزایش 200 درصدی فروش کتاب‌های نامزد بوکر/ ماجرای قاتل زنجیره‌ای رکورد زد

افزایش 200 درصدی فروش کتاب‌های نامزد بوکر/ ماجرای قاتل زنجیره‌ای رکورد زد

گزارش مجله "بوک‌سِلر" نشان می‌دهد فروش آثار حاضر در نامزدهای اولیه جایزه بوکر در سال جاری 200 درصد افزایش فروش داشته است.

ایران آرت: حضور در میان نامزدهای اولیه جایزه بوکر برای نویسندگان خوش‌یُمن بوده است.

تنها در بریتانیا پنج هزار نسخه از آثار نامزدهای اولیه بوکر در یک هفته به فروش رفته است. «خواهرم، قاتل زنجیره‌ای» نوشته اوینکان بریثویت موفق‌ترین اثر فهرست اولیه بوکر امسال است و فقط نسخه چاپی‌اش 929 نسخه به فروش رفته است که رشد 99 درصدی نسبت به هفته پیش از اعلام نامزدهای بوکر داشته است.

به گزارش ایبنا، «آرشیو کودکان گمشده» نوشته والریا لوئیزلی از لحاظ درصدی موفق‌تر عمل کرده است. این کتاب پیش از نامزدی در جایزه بوکر فقط 21 نسخه به فروش رفته است و یک هفته پس از اعلام نامزدها 852 درصد رشد کرده و 200 نسخه به فروش رفته است.

این در حالی است که اغلب فروش برنده‌های جایزه بوکر رونق پیدا می‌کند. به عنوان نمونه فقط 5619 نسخه از «مرد شیرفروش» پیش از اکتبر 2018 به فروش رفته بود اما پس از اینکه نویسنده ایرلندی برنده جایزه بوکر شد سیل خوانندگان علاقه‌مند به سوی کتاب روانه شدند و 220 هزار نسخه از کتاب به فروش رفت.

نامزدهای اولیه بوکر 2019 حود سه هفته پیش اعلام شد و «قایق شبانه به طنجه» نوشته کوین باری، «خواهرم، قاتل زنجیره‌ای» نوشته اوینکان بریثویت، «اردک‌ها، نوبوریپورت» نوشته لوسی المان، «دختر، زن، دیگر» نوشته برناردین اواریستو، «دیوار» نوشته جان لنچستر، «مردی که همه چیز را دید» نوشته دبورا لوی، «آرشیو کودکان گمشده» نوشته والریا لوئیزلی، «ارکستر اقلیت‌ها» نوشته چیگوزی اوبیوما، «لنی» نوشته مکس پورتر، «10 دقیقه و 38 ثانیه در این دنیای عجیب» نوشته الیف شافاک، «کیشوت» نوشته سلمان رشدی، «فرانکنشتاین» نوشته جنت ویترسون، و «وصیت‌ها» نوشته مارگارت آتوود به عنوان نامزدهای اولیه بوکر سال 2019 معرفی شدند.

نامزدهای نهایی جایزه بوکر سال 2019 در تاریخ سوم سپتامبر (12 شهریور) و برنده نهایی نیز طی مراسمی در تاریخ 14 اکتبر(22 مهر) در لندن اعلام می‌شود و برنده 50 هزار پوند به عنوان جایزه دریافت می‌کند.

جایزه «من بوکر» به بهترین اثر تازه انگلیسی‌زبان که نوشته شهروندان همسود بریتانیا است اهدا می‌شود. پیش از این نویسندگانی چون هیلاری منتل، آیریس مرداک، و ایِن مک‌ایوان برنده این جایزه معتبر شده‌اند. سال گذشته آنا برنز با اثر «مرد شیرفروش» اولین نویسنده ایرلندی لقب گرفت که موفق به دریافت جایزه بوکر شده است.

جایزه بوکر بوکر بوکر 2019 خواهرم، قاتل زنجیره ای اوینکان بریثویت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین