کد خبر: 38659 A

زنان جسور در کتاب هیلاری کلینتون و دخترش

زنان جسور در کتاب هیلاری کلینتون و دخترش

هیلاری کلینتن در حال نوشتن کتابی با همکاری دخترش چلسی است و در آن از زنانی تجلیل می‌کند که به او و تمام زنان انگیزه ایستادن برابر شرایط موجود داده‌اند.

ایران آرت: "کتاب زنان جسور" داستان بیش از ۱۰۰ زن در چند قرن اخیر را روایت می‌کند که راه را برای درخشیدن زنان و مردان هموار کرده‌اند؛ از یک راهبه در قرن ۱۷ تا گرتا ثونبرگ، دخترک ۱۶ ساله سوئدی فعال در عرصه محیط زیست. این نخستین همکاری مادر و تنها فرزند خانواده کلینتن در عرصه ادبیات است که اکتبر امسال از سوی شرکت نشر سایمن اند شوستر به بازار می‌آید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌تودی، این تازه‌ترین تجربه نویسندگی وزیر خارجه پیشین آمریکا و نامزد ناکام انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ پس از نگارش "چه شد" است؛ کتابی که در آن ماجراهای ناکامی خود را شرح داده است. هیلاری کلینتن درباره "کتاب زنان جسور" می‌گوید: "اگر تاریخ فقط یک درس به ما بدهد، آن درس این است که دنیا به زنان جسور نیاز دارد. از این رو، در دورانی که مسیر طولانی به شدت دردناک به نظر می‌رسد، امیدواریم از این داستان‌ها نیرو بگیریم و می‌گیریم."

یکی از قدیمی‌ترین چهره‌هایی که در کتاب کلینتن مادر و کلینتن دختر به او اشاره شده، یک شاعر و راهبه قرن هفدهمی است؛ خوانا اینیس دلاکروز که می‌گویند خوانندگان خود را با دیدگاه‌های جسورانه‌اش درباره نقش زنان در جامعه غافلگیر می‌کند. مری بیرد، تاریخ‌نگار و استاد برجسته دانشگاه کمبریج و چیماماندا انگوزی آدیچی، نویسنده نامدار نیجریه‌ای دیگر زنان حاضر در "کتاب زنان جسور" هستند.

هیلاری کلینتن ایده نوشتن کتاب را چنین شرح می‌دهد: "هر کدام از این زنان جنگیده و پیروزی‌های به دست آورده‌اند که زمینه را برای پیشرفت همه ما فراهم کرده است. این کتاب در واقع ادامه گفتگویی است که چلسی و من از زمان کودکی او با هم داشتیم و حالا هیجانزده‌ایم که دیگران را هم به مشارکت کردن در این گفتگو دعوت می‌کنیم." آنها در کتاب خود به منال الشریف، نخستین راننده زن در عربستان سعودی هم پرداخته‌اند.

چلسی کلینتن پیش‌تر کتابی مصور درباره زنان برجسته تاریخ آمریکا نوشته و مجموع فروش سه کتاب هیلاری کلینتن به بیش از ۳۰۰ هزار نسخه رسیده است. سال گذشته هم اعلام شد بیل کلینتن در حال نوشتن پنجمین کتاب خود است.

 

هیلاری کلینتون نویسنده زن نویسنده کتاب زنان جسور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین