کد خبر: 38619 A

فیلم اسکورسیزی آماده فصل جوایز می‌شود/ "ایرلندی" به دنبال تکرار موفقیت‌های "رما"

فیلم اسکورسیزی آماده فصل جوایز می‌شود/ "ایرلندی" به دنبال تکرار موفقیت‌های "رما"

پس از پیروزی‌های خیره‌کننده "رما" در فصل جوایز سینمایی سال گذشته و بردن اسکار بهترین فیلم، شرکت نتفلیکس می‌خواهد همان راهبرد را برای "ایرلندی" مارتین اسکورسیزی هم به کار بگیرد.

ایر ان آرت: تازه‌ترین تجربه کارگردانی اسکورسیزی دو هفته پس از رونمایی در افتتاحیه پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم نیویورک، از قاره آمریکا بیرون می‌رود و در مراسم اختتامیه شصت و سومین جشنواره فیلم لندن روی پرده می‌رود. قرار است رابرت دنیرو، ال پاچینو و جو پشی بازیگران فیلم همراه با کارگردان "ایرلندی" روز ۱۳ اکتبر در نخستین نمایش اروپایی در لندن حضور داشته باشند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندی‌وایر، پروژه ۱۲۵ میلیون دلاری "ایرلندی" همکاری دوباره فیلمساز برنده اسکار با فیلمنامه‌نویس برنده اسکار ۱۷ سال پس از فیلم موفق "دار و دسته نیویورکی" است. استیون زایلیان ارمنی-آمریکایی فیلمنامه را بر اساس رمان "شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی" چارلز برانت است و دنیرو در آن برای نهمین‌بار مقابل دوربین اسکورسیزی رفته است. ضمن اینکه پاچینو در این فیلم نخستین‌بار با کارگردان ۷۶ ساله آمریکایی همکاری کرده است.

نکته مهم در این میان،‌راهبرد مدیران نتفلیکس به عنوان تهیه‌کننده "ایرلندی" برای حضور در فصل جوایز سینمایی است. سال گذشته "رما" به کارگردانی آلفونسو کوارون تقریبا در تمام رویدادهای سینمایی مهم فصل پاییز به نمایش درآمد؛ فیلم ابتدا جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را برد و بعد در جشنواره‌های تلوراید، تورنتوو نیویورک روی پرده رفت. نتفلیکس حتی فرصت نمایش در رویدادهای منطقه‌ای از جمله همپتنز، میل‌ولی، اسکاتس‌دیل و پالم‌اسپرینگز را هم از دست نداد.

همین حضور گسترده و پررنگ جشنواره‌ای در فصل پاییز پیش از اکران عمومی در ماه دسامبر به اعضای آکادمی اسکار فرصت داد "رما" را به اندازه کافی روی پرده تماشا کنند. نتفلیکس که بهار سال گذشته با مدیران جشنواره کن به مشکل خورده بود، فیلم کوارون را با اجرای یک برنامه اکران گسترده مشروع جلوه داد و "رما" سرانجام نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد. در نهایت هم دو جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردان را برد.

با موفقیت راهبرد جشنواره‌ای "رما"، مدیران نتفلیکس همان برنامه را امسال برای "ایرلندی" اسکورسیزی در نظر گرفته‌اند. هر چند به نظر می‌رسید نمایش‌های فیلم می‌تواند ابتدا از اروپا آغاز شود اما وسواس بیش از اندازه کارگردان روی جلوه‌های ویژه برای درست کردن تصویر و سن و سال سه بازیگر اصلی، آماده‌سازی "ایرلندی" را به تاخیر انداخت و به این ترتیب فیلم اول در آمریکای شمالی رونمایی می‌شود و بعد به اروپا می‌رود.

از سوی دیگر، نتفلیکس همین برنامه را برای "داستان ازدواج" نوآ بامبک پیاده می‌کند که داستان آن به "رما" بسیار شبیه‌تر است. فیلم اواخر تابستان در بخش مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درمی‌آید و بعد نوبت اکران در جشنواره‌های تورنتو و نیویورک می‌رسد. اگر "داستان ازدواج" در برنامه نمایش جشنواره تلوراید هم قرار بگیرد، یکی از معدود فیلم‌های امسال خواهد بود که در هر چهار رویداد مهم فصل پاییز حضور داشته است.

با توجه به موفقیت‌آمیز بودن راهبرد نتفلیکس در مورد "رما"، به نظر می‌رسد "ایرلندی" و "داستان ازدواج" مهم‌ترین گزینه‌ای این شبکه پخش اینترنتی برای در فصل جوایز سینمایی امسال هستند که در نهایت به اعلام نامزدها و برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار ختم می‌شود.

 

آل پاچینو مارتین اسکورسیزی رابرت دنیرو نتفلیکس مرد ایرلندی رما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین