کد خبر: 38605 A

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وزارت خانه شد

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وزارت خانه شد

تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، گامی در جهت ایجاد تحول و پاسخگویی و افزایش نظارت است.

ایران آرت : عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تایید طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از سوی شورای نگهبان خبر داد.

 سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، گامی در جهت ایجاد تحول و پاسخگویی و افزایش نظارت است.

وی افزود: دو مفهوم حفظ میراث و گردشگری از موضوعات اساسی در توسعه هر کشوری است. حفظ میراث فرهنگی در حقیقت حراست و پاسداشت گذشته تاریخی، بنیان های فرهنگی کشور ایران با پیشینه تاریخی عظیم و گسترده در دوره پیش از اسلام و دوره اسلامی است. با در دست داشتن این سرمایه ارزشمند در واقع زیرساخت کلیدی برای توسعه صنعت گردشگری را که اصولی ترین بنیان اقتصاد بدون نفت است را برای کشورمان که شهره به صلح و صفا و میهمان نوازی است در اختیار داریم و لازم است به این دوگانه ارزشمند و بنیادی توجه شایسته صورت پذیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های بعمل آمده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس و در تعاملی سازنده با دولت و تایید شورای محترم نگهبان تغییر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه مصوب شد که انتظار می رود این تغییر امکان افزایش بهره گیری از ظرفیت های موجود را فراهم سازد و بالتبع با افزایش قدرت نظارتی وکلای مردم بر عملکرد و فعالیت این وزارتخانه، پیشرفت و رونق هرچه بیشتر در صنعت گردشگری، افزایش اشتغال و فرصت های سرمایه گذاری این حوزه را به عنوان یک نیاز ضروری برای توسعه شاهد باشیم.

 

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین