کد خبر: 38563 A

گیشه سینما در تصرف یک فیلم اکشن/ سقوط "روزی روزگاری در هالیوود"

گیشه سینما در تصرف یک فیلم اکشن/ سقوط "روزی روزگاری در هالیوود"

"هابز و شا" با بازی دواین جانسون و جیسون استاتام گیشه دنیا را با فروش ۱۸۰ میلیون دلاری فتح کرد.

ایران آرت: فیلم اکشن "هابز و شا" محصول کمپانی یونیورسال که اولین مشتق (اسپین‌آف) مجموعه فیلم‌های "سریع و خشمگین" است، با ۶۰.۸ میلیون دلار فروش در سه روز نخست اکران در صدر گیشه هفتگی آمریکای شمالی قرار گرفت. این فیلم در گیشه خارجی هم ۱۲۰ میلیون دلار فروخت.

"هابز و شا" با بازی دواین جانسون و جیسون استاتام که با بودجه نجومی ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شده، در بیش از ۴۲۵۰ سالن در آمریکا و کانادا روی پرده رفته است. نکته جالب آن که ۵۰ درصد از تماشاگران فیلم در اولین آخر هفته اکران بالای ۲۵ سال سن داشتند.

به گزارش آی سینما، مجموعه "سریع و خمشگین" (Fast and Furious) که به خاطر صحنه‌های اکشن تعقیب و گریز با ماشین شهرت دارد تا به حال با هشت فیلم بیش از ۵ میلیارد دلار در سراسر دنیا درآمد کسب کرده است.

اما فیلم جدید کوئنتین تارانتینو در دومین آخر هفته پیش از ۵۰ درصد مخاطبانش را از دست داد و با ۲۰ میلیون دلار به رده سوم سقوط کرد. "روزی روزگاری در هالیوود" با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و برد پیت بعد از ده روز ۷۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته است.

رده دوم جدول فروش به نسخه جدید "شیرشاه" رسید. این فیلم سینمایی غیر انیمیشن که بازسازی انیمیشن محبوبب به همین نام است، در این آخر هفته ۳۸ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را به ۴۳۰ میلیون دلار رساند. این چهارمین فیلم دیزنی است که امسال به فروش بیش از ۴۰۰ میلیون دلاری در گیشه آمریکا و کانادا می‌رسد.

"مرد عنکبوتی: دور از خانه" با ۷.۷ میلیون دلار و انیمیشن "داستان اسباب بازی ۴" با ۷.۲ میلیون دلار در رده‌های چهارم و پنجم جدول پرفروش‌های هفته قرار گرفتند.

 

دواین جانسون سریع و خشمگین جیسون استاتهام هابز و شاو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین