کد خبر: 38421 A

معمار رنگین‌پوستی که طراح خانه ستاره‌ها شد

معمار رنگین‌پوستی که طراح خانه ستاره‌ها شد

او همواره مورد ظلم تبعیض نژادی قرار گرفت اما در نهایت موفق شد یک معمار مشهور شود و خانه بسیاری از چهره‌های هالیوود را طراحی کند.

ایران آرت: پال رور ویلیامز را می‌توان یکی از موفق‌ترین طراحان رنگین پوست ایالات متحده دانست. او در چهار سالگی یتیم شد و شاید کمتر فردی تصور می‌کرد روزی تبدیل به یکی از سرشناس‌ترین ستاره‌های طراحی و معماری آمریکا شود.

پال رور ویلیامز در 18 فوریه 1894 در لس آنجلس به دنیا آمد. پدر خود را هنگامی که تازه دو سال داشت ، از دست داد. مادرش نیز دو سال بعد درگذشت. ویلیامز چهار ساله به یک پرورشگاه تحویل داده شد. در مدرسه ابتدایی او تنها کودک آفریقایی-آمریکایی بود و همه با تعصب نژادی از او فاصله می گرفتند.

به گزارش انتخاب، شاید یکی از بدترین نمونه های تبعیض نژادی که ویلیامز تجربه کرد در دبیرستان بود، زمانی که معلمش با دیدن طر‌ های خیره کننده او به ویلیامز گفت با استعداد است اما بهتر است طراحی را رها کرده و حرفه ای صنعتی در پیش بگیرد چرا که معماری به درد رنگین پوست ها نمی‌خورد و هیچ سفیدپوستی طراحی خانه خود را به او نمی‌دهد. اما ویلیامز با ایمان قاطعانه به استعداد خود، معماری را دنبال کرد و به سرعت در شرکتهای برجسته لس آنجلس جذب شد.

PaulWilliams-Featured-v01

ضربه بعدی را در محل کار خورد. زمانی که نه تنها همکاران، بلکه مشتریان نیز حاضر نبودند کنار او بنشینند و طرح ها را نگاه کنند. اما او باز هم کوتاه نیامد و تکنیک طرح وارونه را اختراع کرد یعنی طرح ها را برعکس می کشید تا مشتریان سفید پوست از آن سوی میز به خوبی طرح وی را درک کنند. او تا حدی در این مهارت حرفه ای شده بود که  به سرعت مشهور شد و بسیاری از مشتریان سفیدپوست را به خود جذب کرد.

download (1)

او اولین معمار سیاهپوست بود که به عضویت موسسه معماران آمریکایی درآمد. ویلیامز خانه‌های افراد مشهور بی شماری از جمله کری گرانت، فرانک سیناترا  و چارلز کورل را طراحی کرد. وی در طول عمر خود حدود بیش از 2500 ساختمان طراحی کرد که بیشتر آنها در لس آنجلس است. حتی امروز نیز ، خانه هایی که ویلیامز طراحی کرده است تقاضای زیادی دارند  اما معمولاً مالکان حاضر به فروش نیستند.

051_Aerial_View_7.0

Victoria_38546.0

williams-house

PW-Ponet-Dr-364256

معمار طراح معماری مدرن پال رور ویلیامز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین