کد خبر: 38396 A

فیلم چینی از هالیوودی‌ها سبقت گرفت

فیلم چینی از هالیوودی‌ها سبقت گرفت

نخستین تجربه کارگردانی یانگ یو در هفته اول اکران در چین ۹۱.۵ میلیون دلار فروخت و چند رکورد مربوط به فیلم‌های انیمیشن را شکست.

ایران آرت: انیمیشن سه‌بعدی «نژا» با اینکه فقط در چین روی پرده رفت اما به لطف فروش نزدیک به ۹۲ میلیون دلار در سه روز دومین فیلم پرفروش هفته در بازارهای بین‌المللی لقب گرفت. تنها «شیرشاه» استودیو دیزنی با ۱۴۳ میلیون دلار بالاتر از انیمیشن پرهزینه چینی ایستاد که نمایش عمومی آن در چند بازار بزرگ همچنان ادامه دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، «نژا» با ۲۱ میلیون دلار فروش در روز اول اکران رکورد «من نفرت‌انگیز ۳» را شکست، ۳۳ میلیون دلار در یک روز فروخت و که هشت میلیون دلار بیش از رکورد ۲۵ میلیون دلاری «زوتوپیا» بود و فروش ۹۲ میلیون دلاری آن هم رکورد ۶۴ میلیون دلاری اکران افتتاحیه «من نفرت‌انگیز ۳» را به هم ریخت که سال ۲۰۱۷ به دست آمده بود. اگر درآمدهای پیش از اکران رسمی هم در نظر گرفته شود، درآمد «نژا» تا امروز در آستانه رسیدن به ۱۰۳ میلیون دلار است.

«زوتوپیا» با درآمد ۲۳۶ میلیون دلاری پرفروش‌ترین انیمیشن اکران‌شده در تاریخ سینمای چین است اما به نظر می‌رسد «نژا» بتواند خیلی زود این رکورد را هم بکشند و به نام خود بزند. تماشاگران در دو سایت پرطرفدار چینی به این فیلم به ترتیب نمره‌های ۹.۷ و ۸.۷ از ۱۰ داده‌اند و تبلیغ گسترده دهان به دهان باعث شده است امیدواری به رکوردشکنی آن بیش از پیش شود.

از سوی دیگر، «شیرشاه» در سومین هفته اکران در چین فقط ۵.۸ میلیون دلار فروخت تا درآمد در گیشه شلوغ‌ترین کشور دنیا به مرز ۱۱۵ میلیون دلار برسد. توان انیمیشن تازه استودیو دیزنی در چین خیلی زود از بین رفت و بعید است «شیرشاه» بتواند به رکوردهای موجود حتی نزدیک شود.

 

هالیوود سینمای چین یانگ یو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین