کد خبر: 38371 A

کشف اتفاقی نقاشی باارزش اگون شیله/ عکس

کشف اتفاقی نقاشی باارزش اگون شیله/ عکس

اثر اورجینال اگون شیله در حالی در میان لوازم دست دوم پیدا شد که اکنون به قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار به حراج گذاشته شده است.

ایران آرت: یک مشتری که در نیویورک در یک فروشگاه لوازم ارزان‌قیمت و دست دوم خرید می‌کرد، یک نقاشی با مداد را خرید که معلوم شده اثری اورجینال از "اگون شیله" نقاش اتریشی است.

آرت نیوزپیپر که این خبر را منتشر کرد نگفت این اثر چند فروخته شد اما به گفته یک کارشناس آثار شیله، این نقاشی که اکنون برای حراج گذاشته شده، به قیمت حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار فروش خواهد شد.

نقاشی اگون شیله در حال حاضر و پیش از فروش در گالری سن اتین در نیویورک به نمایش در آمده است. این گالری به ارائه آثار اکپرسیونیسم اختصاص دارد و آثار شیله از جمله اندام‌های پیچان سوژه‌هایش یکی از مهمترین مشخصه‌های نقاشی او است و او را یکی از هنرمندان بزرگ سبک اکسپرسیونیست می‌سازد.

image002

اگون شیله (۱۸۹۰ – ۱۹۱۸) از شاگردان گوستاو کلیمت بود. از وی به عنوان یکی از نقاشان مهم فیگوراتیو اوایل قرن بیستم یاد می‌کنند. شیله به خاطر ماهیت آشکار آثارش در ۱۹۱۲ به هرزگی متهم شد و زندانی شد. او در حالیکه تنها ۲۸ سال داشت، در همه‌گیری آنفولانزای ۱۹۱۸ درگذشت.

 

اگون شیله گوستاو کلمیت نقاش نقاش مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین