کد خبر: 38169 A

طرحی که شهر پاریس را زیباتر می‌کند/ عکس

طرحی که شهر پاریس را زیباتر می‌کند/ عکس

طرح شرکت معماری راجر استریک هاربور و شرکا، برنده مسابقه مستر پلن جدید پاریس شد.

ایران آرت: در مسابقه بین المللی معماری که در سال ۲۰۱۷ برای ساخت لند مارک و برج جدیدی برای پاریس با استاندارهای قرن ۲۱ ام برگزار شده بود پیشنهادی تیم Nouvelle AOM برگزیده شد.

حال و دو سال بعد از این رویداد، مسابقه‌ای برای طرح جامع منطقه Maine-Montparnasse برگزار شده است که تمرکز آن ساخت لند مارکی به مرکزیت این برج برای این منطقه است. طرحی که شرکت معماری Rogers Stirk Harbour + Partners برای این لند مارک پیشنهاد داده بود در رقابتی با بیش از ۵۰ پروپوزال دیگر برنده شده است.

به گزارش زما، این شرکت که مقر اصلی آن در لندن است در پروپوزال خود مسائلی چون دسترسی محلی برای عابران پیاده و دوچرخه سواران، بهبود ترافیک، بهبود عملکرد پایدار منطقه و سرعت در بهره وری را ملاک قرار داده است. شهردار پاریس در مورد این رویداد گفته است: چالش شهر نشینی مدرن در پاریس اولین بار بین سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ حس شده است.

از آن زمان به دنبال طرحی هستیم که ضمن بازسازی چشم انداز شهری پاریس و بهبود آن، سازگار با پاریس امروز و مهم تر از آن سازگار با استاندارهای زیست محیطی معاصر دنیا و فرانسه باشد. تصاویر اندکی از این پروپوزال منتشر شده است که در زیر مشاهده می کنید.

1

3

 

معماری معماری مدرن جایزه معماری لندمارک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین