کد خبر: 37983 A

۳۳ انیمیشن‌ساز کشته شدند/ بستری شدن فرد متهم

۳۳ انیمیشن‌ساز کشته شدند/ بستری شدن فرد متهم

متهم این حادثه وحشتناک اکنون به دلیل سوختگی از ناحیه چهره، قفسه سینه و سایر قسمت‌های بدنش در بیمارستان بستری است.

ایران آرت: مردی که روز پنجشنبه شرکت "کیوتو انیمیشن" ژاپن را آتش زد و بر اثر آن ۳۳ تن کشته و ۳۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند می‌گوید این شرکت، یک رمان او را سرقت کرده به همین دلیل آن را آتش زده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری کیودو روز جمعه به نقل از منابع تحقیقاتی مرتبط با این حادثه در ژاپن اعلام کرد مظنون که بر اساس مدارک هویتی مانند گواهینامه رانندگی اهل شهر سیتاما در نزدیکی توکیو و ۴۱ سال دارد اکنون به دلیل سوختگی از ناحیه چهره، قفسه سینه و سایر قسمت‌های بدنش در بیمارستان بستری است.

هنوز پلیس به صورت رسمی این ادعا را تأیید نکرده است.

شاهدان عینی می‌گویند این فرد بعد از وارد شدن به ساختمان شرکت انیمیشن‌سازی مشهور "کیوتو انیمیشن" مایع اشتعال‌پذیری را در ساختمان پخش و سپس آن را آتش زد در هنگام شروع آتش سوزی حدود ۷۰ نفر، عمدتاً کارکنان این استودیو، در داخل این ساختمان بودند.

گزارش‌ها حاکی است این مرد هنگام انتقال به بیمارستان اعتراف کرده که او پیش از آتش زدن این ساختمان این مایع احتراق آمیز را در آن پخش کرده است.

مقامات ژاپن به نقل از شاهدان می‌گویند این مرد پیش از آتش زدن استودیو به کارکنان این شرکت گفته "بمیرید." آنها همچنین می‌گویند چندین شیء چاقو مانند نیز در محل پیدا شده اما معلوم نیست که آیا این اشیا به این مظنون تعلق دارند یا خیر.

"کیوتو انیمیشن" استودیویی پیشرو در تولید یک مجموعه از نمایش‌های محبوب و مستقر در خارج از توکیو است این استودیو در دو دهه گذشته با عناوینی از جمله "کِی - اون" در ژاپن و خارج از کشور محبوبیت کسب کرده است.

شرکت انیمیشن سازی "کیوتو انیمیشن" که به اختصار Kyo Ani نیز شناخته می‌شود، سری انیمیشن‌های تلویزیونی K-On ویژه دختران دبیرستانی تولید می‌کند این شرکت در سال ۱۹۸۱ تأسیس شده است و پیشتر نیز در حوزه کودک کار می‌کرد.

هنوز تحقیقات پلیس در مورد علت این آتش سوزی تمام نشده است و بازجویی رسمی از فرد مظنون نیز به دلیل بستری بودن در بیمارستان آغاز نشده است.

 

انیمیشن رمان رمان نویس انیمیشن ساز کیوتو انیمیشن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین