کد خبر: 37980 A

ببینید: معماری ژاپنی هماهنگ با طبیعت/ خانه‌ای شبیه غار سفید

ببینید: معماری ژاپنی هماهنگ با طبیعت/ خانه‌ای شبیه غار سفید

این خانه لاکچری صدفی با وجود مدرن بودن، شکل یک غار سفید نیز به نظر می‎رسد.

ایران آرت: خانه لاکچری و بسیار زیبایی در کشور ژاپن و در شهر در کیتاساکو، ناگانو قرار دارد که محل اقامت شخصی است و تاریخ تکمیل آن سال 2008 بوده است. مساحت کلی آن همراه با محیط بیرونی و حیاط گسترده آن در وسط درختان 1،171 متر مربع است، اما کل طبقه، 329 متر مربع دارد.

این خانه لاکچری صدفی با وجود  مدرن بودن، شکل یک غار سفید نیز به نظر می‎رسد. ساختار آن بتن و از معماری‎های منحصربه‎فرد کشور ژاپن است. بتن از مصالح ساختمانی مورد استفاده در این خانه است و به طور معمول در این ناحیه به کار برده نمی‎­شود، اما استفاده درست از آن در این ساختمان، و همچنین بالاتر بودن سازه از سطح زمین، باعث شده تا ساختمان در برابر رطوبت به­ خوبی محافظت شود.

تیمی مجرب از کارشناسان معماری، مهندسان مکانیک و عمران و همچنین سازندگان ژاپنی طراحی و ساخت آن را بر عهده داشتنه‎اند.

معماری ژاپنی هماهنگ با طبیعت

به گزارش مجله دلتا، این ساختمان زیبا در هماهنگی کامل با طبیعت است. معماری ژاپنی آن یک خط دایره ای نامشخص است که از شکل فیزیکی زمین پیروی می‎کند.

2

این خانه لاکچری ، وسط جنگل قرار گرفته و به­ زیبایی با طبیعت اطرافش هماهنگ شده است.  با دیدن آن انگار به یاد یک سفینه فضایی که در جزیره‎ای متروک افتاده است، می‎افتید. گذشت زمان و رشد درختان در اطراف این سفینه­‌ی فضایی، فضای یک داستان علمی‎تخیلی را ایجاد کرده است.

نور خانه از دیوارهای بلند شیشه‎ای که در جلو و عقب ساختمان ساخته شده‎اند و پنجره‎های دایره‎ای شکل که در سقف آن قرار دارد، تامین می‎شود.

سیستم کنترل مرکزی خانه ــ که به شکلی بی­‎نقص در فُرم معماری ادغام شده ــ این امکان را فراهم آورده تا تنها با سه کلید بتوانید همه­‌ی تجهیزات الکتریکی و مکانیکی خانه را تحت  کنترل خود داشته باشید.

1

نصب سیستم گرمایش از کف که اختصاصاً برای این خانه طراحی و ساخته شده، مصرف انرژی را در خانه به حدّاقل رسانده است و همچنین باعث می­‎شود نیازی به زه‌کشی رادیاتور در مناطق سرد نباشد. به علاوه، از این طریق از تشکیل کپک جلوگیری شده و عایق حرارتی مناسبی نیز ایجاد می‎­شود.

آب و هوای سرد این منطقه به دلیل دمای پایین و درجه­‌ی رطوبت بالای آن است. همین امر باعث شده خانه­‌هایی که با سازه‌­ی سنّتی در این ناحیه ساخته شده‌­اند دستخوش زوال شده و کم‎کم تخریب شوند.

4

6

7

خانه معماری ساختمان معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین